ဓမၼဒူတ ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆ ရာဘိ၀ံသ၏ စကၤာပူႏိုင္ငံတြင္က်င္းပေသာ
မဟာသတိပ႒ာနသုတၱန္ တရားက်င္႔နည္း အထူး ၃ရက္ သင္တန္းမွ
ဒုတိယေန႔ ပို႕ခ်မႈ (May-1-2016)
🔘🔘 စိတၱာႏုပႆ နာ သတိပ႒ာန္🔘🔘
အာရံုကို သိတတ္ေသာေၾကာင့္ စိတ္ဟုေခၚသည္။
>> အာရံုကို သိပံု၊ သိနည္း ၃မ်ိဳး
အာရံုကို သိပံု၊ သိနည္း ၃မ်ိဳး ရွိသည္။ အာရံုကိုသိရာ၌ သညာသိ၊ ပညာသိ၊ ၀ိညာဏ္သိဟု ၃မိ်ဳး ရွိပါသည္။
၁။ မွားသည္ျဖစ္ေစ၊ မွန္သည္ျဖစ္ေစ မွတ္မိရံုသာ သိျခင္း၊ မွတ္သိျခင္းသည္ သညာသိမည္၏။
၂။ အမွားမရွိ၊ အမွန္အတိုင္း ထိုးထြင္း၍သိျခင္းသည္ ပညာသိမည္၏။
၃။ အာရံုတစ္ခုကို ရယူသိျခင္းသည္ ၀ိညာဏ္ (စိတ္) သိျခင္းမည္၏။
>> သတၱ၀ါအားလံုးတို႔ကို ထိန္းခ်ဳပ္ေနေသာစိတ္
သတၱ၀ါအားလံုးတို႔ကို ထိန္းခ်ဳပ္ေနေသာစိတ္သည္
ရုပ္ဒြါယ ၅မ်ိဳးႏွင့္ဆိုင္ေသာ ပဥၥ၀ိညာဏ္စိတ္၊
နာမ္ဒြါယႏွင့္ဆိုင္ေသာ မေနာ၀ိညာဏ္စိတ္ဟူ၍ သိစိတ္ ၆မ်ိဳး ကြဲျပားေလသည္။
ပဥၥ၀ိညာဏ္စိတ္ကို ျမင္သိစိတ္၊ ၾကားသိစိတ္၊ နံသိစိတ္၊ စားသိစိတ္၊ ထိသိစိတ္ ဟူ၍ မွတ္ယူႏိုင္သည္။
မေနာ၀ိညာဏ္စိတ္ဟူသည္မွာ အသိစိတ္ပင္ျဖစ္သည္။
>> စိတ္၁၆မ်ိဳး
၁။ ေလာဘစိတ္သည္ သရာဂစိတ္ မည္၏။ ရာဂစိတ္၊ ေလာဘစိတ္၊ တဏွာစိတ္ ဟူ၍ အမည္ ၃မ်ိဳးျဖင့္ ေခၚေ၀ၚသံုးႏွဳန္းၾကသည္။
၂။ ေလာကီကုသိုလ္ အဗ်ာဂတစိတ္သည္ ၀ီတရာဂစိတ္မည္၏။
၀ီတရာဂဟုဆိုသျဖင့္ ရဟႏၲာ၌ျဖစ္ေသာစိတ္ဟု မမွတ္ယူရ။
ဤေနရာတြင္ ဒါနျပဳခ်င္စိတ္၊ သီလေစာင့္ခ်င္စိတ္၊ ဘာ၀နာပြားလိုစိတ္၊
တရားနာလိုစိတ္ အစရွိေသာ ေလာကီကုသိုလ္စိတ္မ်ားကို ၀ီတရာဂစိတ္ဟု ယူဆရသည္။
၃။ ေဒါသစိတ္သည္ သေဒါသစိတ္ မည္၏။ ေဒါသစိတ္၊ အမ်က္ထြက္စိတ္၊
စိတ္ဆိုးစိတ္၊ စိတ္ညစ္စိတ္၊ စိတ္ပ်က္စိတ္၊ စိတ္ပူစိတ္၊ စိတ္ေနာက္စိတ္ စသည္ျဖင့္ ေခၚႏိုင္သည္။
၄။ ေလာကီကုသိုလ္ အဗ်ာကတစိတ္သည္ ၀ီတေဒါသစိတ္ မည္၏။
ေဒါသမပါေသာစိတ္ အေျခအေန ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ျပဳခ်င္စိတ္မ်ားကို ၀ီတေဒါသစိတ္ဟု မွတ္ယူရမည္။
၅။ ၀ီစိကိစၧာ ဥဒၶစၥႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ ေမာဟမူစိတ္သည္ သေမာဟစိတ္ မည္၏။ ေတြေ၀စိတ္၊ မသိစိတ္၊ အမွားသိစိတ္ စသည္ျဖင့္ ေခၚႏိုင္ေသးသည္။
၆။ ေမာဟ မပါေသာ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာ၀နာ ျပဳလိုစိတ္၊ ေလာကီကုသိုလ္ အဗ်ဂတစိတ္သည္ ၀ီတေမာဟစိတ္ မည္၏။
၇။ အိပ္ခ်င္၊ ငိုက္ျမည္းမွဳ၊ ထိန မိတၳစိတ္သည္ တြန္႔တို ဆုတ္ႏွစ္ေသာ (က်ဆင္း ဆုတ္ယုတ္ေသာ) သံခိတၱစိတ္မည္၏။
၈။ ပ်ံ႔လြင့္ေသာ ဥဒၶစၥစိတ္သည္ ၀ိကိၡတစိတ္မည္၏။
၉။ ရူပ၊ အရူပစိတ္သည္ မဟဂၢတစိတ္မည္၏။
၁၀။ ကာမ၀စရစိတ္သည္ အမဟဂၢတစိတ္မည္၏။
၁၁။ ကာမ၀စရစိတ္သည္ သဥတၱရစိတ္မည္၏။
၁၂။ ရူပ၊ အရူပစိတ္သည္ အႏုတၱရစိတ္မည္၏။
၁၃။ ဥပစရ သမာဓိ၊ အပါန သမာဓိ ရွိေသာ ေလာကီကုသိုလ္စိတ္သည္ သမာဟိတစိတ္မည္၏။
၁၄။ အကုသိုလ္စိတ္သည္ အသမာဟိတစိတ္မည္၏။
၁၅။ တဒဂၤအားျဖင့္ ကိေလသမွလြတ္ျပီးေသာ ေလာကီကုသိုလ္စိတ္သည္ ၀ိမုတၱစိတ္မည္၏။
၁၆။ ကိေလသာမွ မလြတ္ေသးေသာ အကုသိုလ္စိတ္သည္ အ၀ိမုတၱစိတ္မည္၏။
>>စိတၱာႏုပႆ နာ ရွဳပြားနည္းအခ်ဳပ္
စိတၱႏုပႆ နာရွဳပြားနည္း အခ်ဳပ္မွာ ေရွ ႔ကျဖစ္ပြားေသာစိတ္ကို သတိမလြတ္ေစပဲ၊ ေနာက္စိတ္ျဖင့္ ရွဳမွတ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။
🔰🔰 မွားယြင္းမႈ တစ္စံုတစ္ရာေတြ ႔ရွိခဲ့ပါက comment ေပး၍ အသိေပးပါရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment