Saturday 25 February 2017

ပါရမီ (၁၀) ပါး

နေမာ ဗုဒၶႆ
ပါရမီ (၁၀) ပါး
အဓိကအားျဖင့္ ဝိသုဒၶိ (၇) ပါး သင္တန္းေပးမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာမ်ားအေနနဲ ့ တရားအားထုတ္မယ္ဆိုတဲ့အခါတိုင္း  "ပါရမီနည္းတယ္၊ ပါရမီမျပည့္ေသးဘူး" ဆိုတဲ့ ဆင္ေျခစကားေတြကို ၾကားၾကားေနရလို ့ ပါရမီ(၁၀) ပါးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေလး သိသာရံု ေျပာပါဦးမယ္။
အမွန္ကေတာ့ ေဗာဓိဉာဏ္ရရာ ရေၾကာင္း အေျခခံ ေဗာဓိပကၡိယတရား (၃၇) ပါး ဆိုတဲ့ ထဲမွာ ပါရမီဆိုတာေတာ့ မပါပါဘူး။ အဲဒီထဲက ဗလငါးပါးမွာ ပါတဲ့ သဒၶါ တရားသည္ပင္ ပါရမီကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့ တရားလို႔ေတာ့ ယူႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျမတ္စြာဘုရား တရားဦး စေဟာေတာ့မယ္လို ့ေၾကာျငာခ်က္ ထုတ္တဲ့အခါ "အပါရုတာ ေတသံ အမတႆ      ဒြါရာ = အားလံုး အတြက္ အျမိဳက္တံခါး ဖြင့္လိုက္ျပီ" "ေယေသာတဝေႏ ၱာ ပမုဥၥႏ ၱဝ သဒၶံ = နားၾကားႏိုင္စြမ္းရွိသူတိုင္း သဒၶါတရားကို လြတ္ၾက" လို႔ ေၾကြးေၾကာ္သံကို ေထာက္ရင္ ပါရမီရွိရင္ သဒၶါရွိတယ္၊ သဒၶါရွိရင္ ပါရမီျပည့္တယ္လို ့အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။
အခု သဒၶါတရား ျပည့္စံုၾကပါလ်က္ ပါရမီကို ရိုးမယ္ဖြဲ ့ၾကသူတို ့ဆင္ျခင္စဥ္းစားႏိုင္ဖို ့
အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေျပာမွာပါ။ ပါရမီဆယ္ပါးကို အတိုေကာက္ နားလည္ႏိုင္ဖို ့ ဒီလကၤာေလးကို အရင္ ရထားေစခ်င္တယ္။
ဒါန ၊ သီလ ၊ ေနကၡမၼပါ ၊
ပညာ ၊ ဝီရိ ၊ ခႏိ ၱ၊ သစၥာ ၊
အဓိ႒ာန ၊ ေမတၱာ ၊ ေပကၡာ ၊
ပါရမီ ဆယ္လီ မွတ္ၾကပါ ။
ဥပ ပရမတၳ ၊ ပြားက မွန္စြာ ၊
သံုးဆယ္ပါး အျပားမွတ္ၾကပါ။
ဒီဆယ္ခုထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာေတြ သိျပီးသားက မ်ားပါတယ္၊ နည္းနည္း အဓိပၸါယ္ စိမ္းေနမွာကေတာ့ ေနကၡမၼပါပဲ၊ အားလံုးက ေတာထြက္တယ္လို ့နားလည္ထားၾကတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ေလာကီအာရံု ကာမဂုဏ္တို႔က ရုန္းထြက္တာကို ေနကၡမၼလို ့ေခၚတာပါ။
ဒီပါရမီဆယ္ခုမွာ တစ္ခုတစ္ခုစီအတြက္ အခ်က္ေလးခ်က္ ရွိပါတယ္။ လကၡဏ၊ ရသ၊ ပစၥဳပ႒ာန္၊ ပဒ႒ာန္  တို ့ျဖစ္တယ္။ အဲဒါကို ပါရမီ တစ္ခုခ်င္းစီ နည္းနည္း ရွင္းျပပါမယ္။
ပါရမီကို ျပဳလုပ္တဲ့အခါ ပထမဆံုးက အမ်ားသိသာေအာင္ မွတ္သားေလာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ ႔
လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို  "လကၡဏ" လို ့ေခၚပါတယ္။ ဒီအခ်က္က ပုဂၢိဳလ္ရဲ ႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ျဖစ္လို႔ "ပုဂၢလဗ်ာပါရ" ေခၚပါတယ္။
အဲဒီ လုပ္ေဆာင္ခ်က္အရ လုပ္ေဆာင္သူရဲ ႔သႏ ၱာန္မွာ လက္ငင္းသက္ေရာက္ ခံစားလာရတဲ့ သေဘာကို  "ရသ" (ကိစၥ) လို႔ ေခၚပါတယ္။ အဲဒီ ရသ ဆိုတာ ကိုယ္လုပ္ေဆာင္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ကို ဓမၼက ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္တာျဖစ္လို႔ "ဓမၼ ဗ်ာပါရ" ေခၚပါတယ္။
ဒီအေျခခံႏွစ္ခ်က္အရ လုပ္ေဆာင္သူရဲ ႔ ဉာဏ္ထဲမွာ ထင္ျမင္လာတဲ့သေဘာကို "ပစၥဳပ႒ာန္" လို႔ ေခၚပါတယ္။
ပါရမီတစ္ခု ျဖစ္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ အနီးကပ္လိုအပ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားကို "ပဒ႒ာန္" လို႔ေခၚပါတယ္။
လကၡဏ    = ပုဂၢိဳလ္ရဲ ႔လုပ္ေဆာင္ခ်က္
ရသ (ကိစၥ) = လုပ္ေဆာင္သူရဲ ႔သႏ ၱာန္မွာ လက္ငင္းသက္ေရာက္ ခံစားလာရတဲ့ သေဘာ
ပစၥဳပ႒ာန္    = အထက္တြင္ရွိေသာ အေျခခံႏွစ္ခ်က္အရ လုပ္ေဆာင္သူရဲ ႔ ဉာဏ္ထဲမွာ
ထင္ျမင္လာတဲ့သေဘာ
ပဒ႒ာန္      = ပါရမီတစ္ခု ျဖစ္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ အနီးကပ္လိုအပ္တဲ့ အေၾကာင္းတရား
ဒီေလးမ်ိဳးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ လယ္တီ ဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးေရးတဲ့ "ဥတၱမ ပုရိသ ဒီပနီ" က်မ္းက မက်ဥ္း မက်ယ္ ထုတ္ျပပါ့မယ္။
ဒါနပါရမီ
လကၡဏ    = စြန္႔ၾကဲျခင္း လကၡဏာ
ရသ (ကိစၥ) = ျငိတြယ္ေသာ ေလာဘကို ဖ်က္ဆီးျခင္းကိစၥ
ပစၥဳပ႒ာန္    = မျငိတြယ္ျခင္းလွ်င္ ဉာဏ္၌ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္
ပဒ႒ာန္      = လွဴဖြယ္ဝတၱဳလွ်င္ နီးေသာအေၾကာင္း ပဒ႒ာန္

သီလပါရမီ
လကၡဏ    = ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါးကို ေစာင့္စည္းျခင္း
ရသ (ကိစၥ) = ကိုယ္မႈ ႏႈတ္မႈ ဒုစရိုက္ကို ဖ်က္ဆီးျခင္းကိစၥ
ပစၥဳပ႒ာန္    = ကိုယ္ႏႈတ္ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းျခင္းလွ်င္ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္
ပဒ႒ာန္      = ဟီရိ ၾသတၱပၸလွ်င္ နီးေသာအေၾကာင္း ပဒ႒ာန္

ေနကၡမၼပါရမီ
လကၡဏ    = ကာမ ဘဝတို႔မွ ထြက္ခြာျခင္းလကၡဏာ
ရသ (ကိစၥ) = ကာမ ဘဝတို႔၏အျပစ္ကို ထင္စြာျပျခင္းကိစၥ
ပစၥဳပ႒ာန္    = ကာမ ဘ၀တို႔ကို မ်က္ကြယ္ျပဳလိုေသာအျဖစ္လွ်င္ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္
ပဒ႒ာန္      = ကာမ ဘဝတို႔မွ ထိတ္လန္ ့ေသာ သံေဝဂဉဏ္လွ်င္နီးေသာအေၾကာင္း ပဒ႒ာန္

ပညာပါရမီ
လကၡဏ    = ဟုတ္မွန္ေသာသေဘာကို ထိုးထြင္းသိျခင္းလကၡဏာ
ရသ (ကိစၥ) = သိဖြယ္အာရံုသဘာဝကို ထြန္းျပျခင္းကိစၥ
ပစၥဳပ႒ာန္    = မေတြေဝျခင္းလွ်င္ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္
ပဒ႒ာန္      = သမာဓိလွ်င္နီးေသာအေၾကာင္း ပဒ႒ာန္

ဝီရိယပါရမီ
လကၡဏ    = အားသစ္ၾကိဳးပန္းျခင္းလကၡဏာ
ရသ (ကိစၥ) = စိတ္ဓာတ္ခိုင္ျမဲေအာင္ ေထာက္ပံ့ျခင္းကိစၥ
ပစၥဳပ႒ာန္    = မဆုတ္မနစ္ျခင္းလွ်င္ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္
ပဒ႒ာန္      = အိုနာေသေဘးကို ထိတ္လန္႔ျခင္း သံေဝဂဉာဏ္လွ်င္ နီးေသာအေၾကာင္း ပဒ႒ာန္

ခႏီ ၱပါရမီ
လကၡဏ    = စိတ္ႏွလံုးခိုင္ခန္႔ျခင္းလကၡဏာ
ရသ (ကိစၥ) = ေကာင္းဆိုးႏွစ္တန္ ေလာကဓံကို သည္းခံႏိုင္ျခင္းကိစၥ
ပစၥဳပ႒ာန္    = ရန္တုန္႔မျပန္သည္းခံျခင္းလွ်င္ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္
ပဒ႒ာန္      = ဟုတ္မွန္စြာ သိျမင္တတ္ေသာ ဉာဏ္လွ်င္နီးေသာအေၾကာင္း ပဒ႒ာန္

သစၥာပါရမီ
လကၡဏ    = သူတစ္ပါးကို မွတ္မွား ယူမွား တိမ္းပါး ခြ်တ္ေခ်ာ္ေအာင္ မျပဳျခင္း မေျပာျခင္း လကၡဏာ
ရသ (ကိစၥ) = ဟုတ္မွန္တိုင္းသာ အလင္းဖြင့္ျပျခင္းကိစၥ
ပစၥဳပ႒ာန္    = ေျပာဆိုသမွ်ယံုၾကည္ရ၍ နားဝခ်ိဳျမိန္ေသာစကားရွိသည္၏အျဖစ္လွ်င္ထင္ေသာ
ပစၥဳပ႒ာန္
ပဒ႒ာန္      = ကိုယ္မႈ ႏႈမႈတို႔ ေျဖာင့္မတ္ျခင္း၌ အေလးျပဳျခင္းလွ်င္ နီးေသာအေၾကာင္း ပဒ႒ာန္

အဓိ႒ာန္ပါရမီ
လကၡဏ    = ပါရမီေကာင္းမႈတို႔၌ မေရြ ႔မယုိင္ၾကံ့ခိုင္ျခင္းလကၡဏာ
ရသ (ကိစၥ) = ပါရမီတို႔၏ဆန္႔က်င္ဘက္ကို ပယ္ရွားျခင္းကိစၥ
ပစၥဳပ႒ာန္    = ပါရမီတို႔၌ မလႈပ္မယိုင္သည္၏ အျဖစ္လွ်င္ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္
ပဒ႒ာန္      = ပါရမီလုပ္ငန္းလွ်င္ နီးေသာအေၾကာင္း ပဒ႒ာန္

ေမတၱာပါရမီ
လကၡဏ    = သူတစ္ပါးအက်ိဳးစီးပြားကို ျဖစ္ေစျခင္းလကၡာ
ရသ (ကိစၥ) = သူတစ္ပါးေကာင္းက်ိဳးကို သယ္ပိုးျခင္းကိစၥ
ပစၥဳပ႒ာန္    = ေအးျမျငိမ္းခ်မ္းေသာစိတ္ထားလွ်င္ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္
ပဒ႒ာန္      = သတၱဝါတို႔၏ ႏွစ္သက္ဖြယ္ဂုဏ္ကို ျမတ္ႏိုးတတ္ေသာဉာဏ္လွ်င္ နီးေသာအေၾကာင္း
                      ပဒ႒ာန္


ဥေပကၡာပါရမီ
လကၡဏ    = လ်စ္လ်ဴရွဳျခင္းလကၡဏာ
ရသ (ကိစၥ) = အညီအမွ်ရွဳျခင္းကိစၥ
ပစၥဳပ႒ာန္    = မုန္းခ်စ္ႏွစ္တန္ ကင္းျငိမ္းျခင္းလွ်င္ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္
ပဒ႒ာန္      = ကမၼႆကတဉာဏ္လွ်င္နီးေသာအေၾကာင္း ပဒ႒ာန္

အျပင္ပ သက္ရွိ သက္မဲ့ ပစၥည္းကို စြန္႔၍ျဖည့္က ပါရမီ
ခႏၶာကိုယ္ အစိတ္အပိုင္းကို စြန္႔၍ျဖည့္က ဥပပါရမီ
ကိုယ္အသက္ကို စြန္႔၍ျဖည့္က ပရမတၱပါရမီ

ဒီပါရမီဆယ္ပါးမွာ ခႏီ ၱပါရမီက မိခင္ႏွင့္တူတယ္။ ဥေပကၡာပါရမီက ဖခင္ႏွင့္တူတယ္။ အမိဝမ္းေပၚ ဖြားျမင္လာတဲ့ သူငယ္တို႔ဟာ အမိ အဖတို႔ ေစာင့္ေရွာက္ကုန္မွ အသက္ရွင္ လူလားေျမာက္ႏိုင္ၾကသလို ပါရမီဆယ္ပါးတို႔မွာလည္း ခႏီ ၱနဲ႔ ဥေပကၡာဆိုတဲ့ မိဖႏွစ္ပါးတို႔က ေစာင့္ေရွာက္မွ ပါရမီေျမာက္ႏုိင္တယ္။
ေနကၡမၼပါရမီက သမားေတာ္ (လက္သည္)ေတြနဲ႔ တူပါတယ္။ သူက ေမြးဖြားကုသေပးမွ ဖြားျမင္ႏိုင္သလို ပါရမီတို႔မွာလည္း ေနကၡမၼက စတင္ေမြးဖြားေပးမွ ျဖစ္ေျမာက္ႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။
ဒီေနရာမွာ ဆရာေတာ္ၾကီးက ဘုရားအေလာင္း ေမ်ာက္မင္းဝတၳဳကို သာဓကေဆာင္ပါတယ္။
အေလာင္းေတာ္ေမ်ာက္မင္းဟာ အသူတရာနက္တဲ့ေခ်ာက္ၾကီးထဲမွာက်ေနတဲ့ ပုဏၰာကို ေက်ာကုန္းမွာထားျပီး ကုန္းေပၚကိုတင္ပို႔ျပီးတဲ့ေနာက္ ေမာပမ္းလွတဲ့အတြက္ ပုဏၰားရဲ ႔ေပါင္းေပၚမွာပဲ တစ္ခဏ အိပ္ေပ်ာ္သြားတယ္။ ပုဏၰားက ေတာေမ်ာက္သားနဲ႔ သားမယားကို မ်က္ႏွာျပဖို႔ ေက်ာက္တံုးၾကီးနဲ႔ တစ္ခ်က္တည္းထုလိုက္တယ္။
ေခါင္းကေသြးေတြ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာကုိျဖာထြက္သြားတယ္၊ ေမ်ာက္မင္းက ေသြးေတြအလိမ္းလိမ္း ကပ္ေနတဲ့ကိုယ္နဲ႔ ရုန္းထြက္ျပီး ပုဏၰားနဲ႔ ခပ္ေဝးေဝးကေန ရပ္ၾကည့္ရင္း
"ေလာကမွာ ဒီကဲ့သို႔ေသာ သူမ်ားလည္း ရွိေပေသးတကား" လို႔ အံ့ၾသစကားဆိုပါတယ္။
ျပီးေနာက္ ပုဏၰားကို ရပ္ရြာသို႔ ခ်မ္းသာစြာေရာက္ေအာင္ ပို႔ေဆာင္ဖို႔အတြက္ -
"သင့္ကို ရြာေရာက္ေအာင္ ငါပို႔မယ္၊ ငါက သစ္တစ္ပင္မွ တစ္ပင္ ကူးသြားမယ္၊ ငါ့ဦးေခါင္းကက်တဲ့ ေသြးစက္ကို လမ္းျပဳျပီး လိုက္ခဲ့ေတာ့" လို႔ ေျပာျပီး ပို႔ေဆာင္ပါတယ္။
ဒီဝတၳဳမွာ ေခ်ာက္ထဲ၌က်ေနတဲ့ ပုဏၰားကို ကယ္ဆယ္ႏိုင္ဖို႔ မိမိရဲ ႔ ကိုယ္အသက္ကို မငဲ့မကြက္ စြန္႔လႊတ္တာက ေနကၡမၼပါရမီပါ။ "ပါရမီအစ ေနကၡမၼ" လို႔ ေရွးဆရာေတာ္မ်ား ဆိုစမွတ္ျပဳခဲ့တဲ့အတိုင္းပဲ ဘယ္ပါရမီမဆို ေနကၡမၼကပဲ စတင္ေမြးဖြားေပးရတာပါ။
ပုဏၰားရဲ ႔အက်ိဳးကို ေတာင့္တလိုလားအားၾကီးစြာျဖစ္တဲ့စိတ္က ေမတၱာပါရမီပါ။
အသူတရာနက္တဲ့ ေခ်ာက္ၾကီးထဲက ကမ္းပါးေပၚကို ေခ်ာေခ်ာေမာေမာေရာက္ေအာင္အေၾကာင္းကို ရွာၾကံတဲ့ စိတၱဳပၸါဒ္အစုက ပညာပါရမီပါ။
ရွာၾကံသိျမင္တဲ့အတိုင္း သက္စြန္႔ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္တာက ဝီရိယပါရမီပါ။
ဦးေခါင္းကို ေက်ာက္တံုးၾကီးနဲ႔ ထုလို႔ ျပင္းထန္တဲ့ ဒုကၡဓဒဏ္ခ်က္ကိုေရာ ပုဏၰားရဲ ႔ေက်းဇူးကန္းတဲ့ လုပ္ရပ္ကိုေရာ အမႈမထား ညဥ္းညဴ ညစ္ညဴးမႈမရွိ ပကတိၾကည္လင္တဲ့ စိတ္နဲ႔ ေနႏိုင္တာက ခႏီ ၱပါရမီပါ။ (ဒီေနရာမွာ ခႏီ ၱမရွိခဲ့ရင္ နာက်င္တဲ့အတြက္ စိတ္ပ်က္အားေလွ်ာ့ သြားႏိုင္ပါတယ္)
သူ႔အက်ိဳးကို ကုိယ္ေဆာင္ပါလ်က္ သူက ကိုယ့္အက်ိဳးမဲ့ကို ျပဳရက္ေလျခင္းလို႔ ပုဏၰားအေပၚ စိတ္မကြက္တာက ဥေပကၡာပါရမီပါ။ (ဒီေနရာမွာလည္း ဥေပကၡာမရွိခဲ့ရင္ ပုဏၰားအေပၚ စိတ္ကြက္ျပီး ပါရမီစိတ္ဓာတ္ ပ်က္သြားႏိုင္ပါတယ္)
အသူတရာနက္တဲ့ ေခ်ာက္ၾကီးျဖစ္လို႔ အခန္႔မသင့္လွ်င္ ေသေလာက္တဲ့ အေျခအေနျဖစ္ေပမယ့္ ပုဏၰားအတြက္ အသက္ စြန္႔လႊတ္တာက ဒါနပါရမီပါ (ပုဏၰားရဲ ႔အသက္ကို ကယ္ဆယ္မႈသည္ပင္ ဇီဝိတဒါန)
အသက္ကို အေသျပဳတဲ့ ပုဏၰားကို ့ျပန္လွန္မႏွိပ္စက္၊ ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့ စကားကိုမွ် မျမြက္ဆိုဘဲ ေစာင့္စည္းတာက သီလပါရမီပါ။
ပုဏၰားကို သက္စြန္႔ ကယ္တင္တဲ့ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ကိုယ္က်ိဳးတစ္စံုတစ္ရာ ေတာင့္တသာယာျခင္း မရွိတာလည္း  ေနကၡမၼပါရမီလို႔ ဆုိရပါတယ္။
"ပုဏၰားရဲ ႔ေကာင္းက်ိဳးကို အဆံုးေရာက္ေအာင္ ငါေဆာင္မည္" လို႔ စိတ္ပဋိညာဥ္ျပဳျပီး
မေျပာင္းမေရြ ႔တာက အဓိ႒ာနပါရမီပါ။
"သင့္ကို ငါကယ္တင္မယ္" လို႔ ပုဏၰားကို ေျပာၾကားတဲ့ ႏႈတ္ပဋိညာဥ္ကို မဖ်က္တာက သစၥာပါရမီပါ။
ဒီသာဓကကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ပါရမီဆယ္ပါးတို႔ဆိုတာ တစ္ခုျပီးမွတစ္ခု အားထုတ္ရတဲ့ကိစၥ မဟုတ္ပါဘူး။ ေကာင္းတဲ့စိတ္ထားနဲ႔ အားထုတ္တဲ့ပါရမီလုပ္ငန္း မွန္သမွ်မွာ ပါရမီဆယ္ပါးတို႔ သူ႔ေနရာနဲ႔ သူ ပူးေပါင္းပါဝင္ၾကပါတယ္။
ဒီဆယ္ပါးလံုး ပူးေပါင္းပါဝင္မွလည္း ပါရမီလုပ္ငန္းတစ္ခု ေအာင္ျမင္ပါတယ္၊ အဓိက ထင္ရွားတဲ့ လုပ္ငန္းကို အေၾကာင္းျပဳျပီးေတာ့ ဒါနပါရမီ စသည္ အမည္တပ္ထားေပမယ့္ ပါရမီဆယ္ခု ပူူးေပါင္းေဆာင္ရြက္တာပါ။ ဒီဆယ္ခုထဲက တစ္ခုခု ပ်က္သြားရင္ က်န္တဲ့ ပါရမီကိစၥလည္း မေအာင္ျမင္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူ။ အထူးသျဖင့္ မိဖသဖြယ္ျဖစ္တဲ့ ခႏီ ၱနဲ႔ ဥေပကၡာ တစ္ခုခု ပ်က္သြားရင္ကို "မိဖမဲ့သား ပရမ္းပတာ" ဆိုသလို ပါရမီလုပ္ငန္းေတြ ပ်က္ဆီးသြားမွာပါ။
ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ အထူးသိေစခ်င္တာကေတာ့ ေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္တိုင္းမွာ ကိုယ္က်ိဳးမဖက္ ဝဋ္ဒုကၡက လြတ္ေျမာက္ေရးနဲ႔ ေလာက အက်ိဳးျပဳေရးအတြက္ သက္သက္ ရည္မွန္းျပီး လုပ္တဲ့ ေကာင္းမႈတိုင္းမွာ ပါရမီဆယ္ပါး ပူးေပါင္းပါဝင္ေနတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။
ဥပမာ တစ္ေန႔တာ လုပ္ငန္းကိစၥေတြျပီးလို႔ ဘုရားေဆာင္သြားျပီး ဝတ္ျပဳတဲ့ ကုသိုလ္ေလးတစ္ခုမွာပဲ
(၁) ေလာကီကိစၥေတြကို စြန္႔ခြါေက်ာ္ခိုင္းလိုက္တာက ေနကၡမၼပါရမီ
(၂) ပင္ပန္းတယ္ အိပ္ခ်င္တယ္ ပူတယ္ အိုက္တယ္ဆိုတာေတြ သည္းခံတာက ခႏီ ၱပါရမီ
  (၃) ေလာကီကိစၥေတြအတြက္ ျပဳဖြယ္ကိစၥမ်ားကိုေရာ ပင္ပန္းမႈမ်ားကိုေရာ လ်စ္လ်ဴရွဳလိုက္တာက
    ဥေပကၡပါရမီ
(၄) ကုသိုလ္အလုပ္ရဲ ႔ေကာင္းက်ိဳးကို သိတတ္တာ ပညာပါရမီ
(၅) လုပ္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားအားထုတ္တာ ဝီရိယပါရမီ
(၆) ေကာင္းတဲ့အလုပ္ဟာ ေကာင္းက်ိဳးကိုေပးတယ္ဆိုတဲ့ မွန္ကန္မႈနဲ႔လုပ္မယ္လို႔ စိတ္နဲ႔ ပဋိညာဥ္
    ျပဳထားခ်က္ကိုပဲ မေဖာက္မျပန္ ေစာင့္စည္းတာ သစၥာပါရမီ
(၇) ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း လုပ္ေဆာင္တာ အဓိ႒ာန္ပါရမီ
(၈) ဝတ္ျပဳျပီး သတၱဝါအားလံုးအတြက္ အမွ်အတန္းေပးေဝတာ ေမတၱာပါရမီ
(၉) ဒီေနရာမွာ ကိုယ္က်င့္တရားေတြေစာင့္စည္းတဲ့ သီလပါရမီ
(၁၀) ပန္းေရခ်မ္းစသည္ ကပ္လွဴျခင္း အာမိသဒါန၊ တရားအလွဴျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္း ဓမၼဒါနပါရမီတို႔လည္း
ပူးေပါင္းပါဝင္ေနတာပါပဲ။

ဆရာေတာ္ ဓမၼေဘရီအရွင္ဝီရိယ (ေတာင္စြန္း) ၏ ၃၀ – ၁ – ၂၀၁၆ ေန႔တြင္ က်ေရာက္ေသာ 
သက္ေတာ္ (၇၀) ျပည့္ ေမြးေန႔ဝိဇာတမဂၤလာ အထိမ္းအမွတ္ ဓမၼဒါန စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ကူးယူ ပူေဇာ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment