Saturday 4 February 2017

တရားသံုးမ်ိဳးတို႔၏ ထူးျခား ကြဲျပား ျခားနားမႈ

ဘုရားရွင္က ရဟန္းတို႔အား "ရဟန္းတို႔ ၊ သာသနာေတာ္မွ အျခားတစ္ပါးေသာ အယူရွိသည့္ ပရိဗိုဇ္တို႔သည္ 'ငါ့သွ်င္တို႔ ၊ တရားတို႔သည္ ဤသံုးမ်ိဳးတို႔တည္း။ အဘယ္သံုးမ်ိဳးတို႔နည္းဟူမူ တပ္မက္ျခင္း (ရာဂ) ၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း (ေဒါသ) ၊ ေတြေဝျခင္း (ေမာဟ) တို႔တည္း။ ငါ့သွ်င္တို႔ ၊ ဤတရားသံုးမ်ိဳးတို႔၏ ထူးျခားမႈကား အဘယ္ပါနည္း။ ပေယာဂ လြန္ကဲမႈကား အဘယ္ပါနည္း။ ကြဲျပားျခားနားမႈကား အဘယ္ပါနည္း' ဟု ေမးကုန္ျငားအံ့။ ဤသို႔ ေမးအပ္ကုန္ေသာ သင္တို႔သည္ 'ငါ့သွ်င္တို႔ ၊ ရာဂသည္ အျပစ္နည္း၏။ ျဖည္းျဖည္းကင္းေပ်ာက္၏။ ေဒါသသည္ အျပစ္ၾကီး၏။ ျမန္ျမန္ကင္းေပ်ာက္၏။ ေမာဟသည္ အျပစ္ၾကီး၏။ ျဖည္းျဖည္းကင္းေပ်ာက္၏' ဟု ေျဖဆိုၾကကုန္ေလာ့။"

"ထို႔ျပင္ ၊ 'ငါ့သွ်င္တို႔ ၊ မျဖစ္ေသးေသာ ရာဂ ျဖစ္ေပၚရန္ေသာ္ လည္းေကာင္း ၊ ျဖစ္ျပီးေသာ ရာဂ တိုးပြားျပန္႔ေျပာရန္ေသာ္ လည္းေကာင္း ၊ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္နည္း ဟု အကယ္၍ ေမးခဲ့လွ်င္ တင့္တယ္ေသာ အာရံု (သုဘနိမိတ္) တည္းဟု ေျဖဆိုရာ၏။ တင့္တယ္ေသာ အာရံု (သုဘနိမိတ္)ကို မသင့္ေသာအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းသူအား မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ရာဂသည္လည္း ျဖစ္ေပၚ၏။ ျဖစ္ေပၚျပီးေသာ ရာဂသည္လည္း တိုးပြားျပန္႔ေျပာရန္ ျဖစ္၏' ဟု ေျဖဆိုရာ၏။"

" ငါ့သွ်င္တို႔ ၊ 'မျဖစ္ေသးေသာ ေဒါသ ျဖစ္ေပၚရန္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ျဖစ္ျပီးေသာ ေဒါသ တိုးပြားျပန္႔ေျပာရန္ေသာ္ လည္းေကာင္း ၊ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္နည္း ဟု အကယ္၍ ေမးခဲ့လွ်င္ 'ေဒါသျဖစ္ေၾကာင္းအာရံု (ပဋိဃနိမိတ္)တည္းဟု ေျဖဆိုရာ၏။ ေဒါသျဖစ္ေၾကာင္းအာရံု (ပဋိဃနိမိတ္)ကို မသင့္ေသာအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းသူအား မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ေဒါသသည္လည္း ျဖစ္ေပၚ၏။ ျဖစ္ျပီးေသာ ေဒါသသည္လည္း တိုးပြားျပန္႔ေျပာ၍ ျဖစ္၏' ဟု ေျဖဆိုရာ၏။"

" ငါ့သွ်င္တို႔ ၊ 'မျဖစ္ေသးေသာ ေမာဟ ျဖစ္ေပၚရန္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ျဖစ္ျပီးေသာ ေမာဟ တိုးပြားျပန္႔ေျပာရန္ေသာ္ လည္းေကာင္း ၊ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္နည္း ဟု အကယ္၍ ေမးခဲ့လွ်င္ 'မသင့္ေလ်ာ္ေသာအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္း (အေယာနိေသာ မနသိကာရ)တည္းဟု ေျဖဆိုရာ၏။ အာရံုဟူသမွ်ကို မသင့္ေလ်ာ္ေသာအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းသူအား မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ေမာဟသည္လည္း ျဖစ္ေပၚ၏။ ျဖစ္ျပီးေသာ ေမာဟသည္လည္း တိုးပြားျပန္႔ေျပာ၍ ျဖစ္၏' ဟု ေျဖဆိုရာ၏။"

"ငါ့သွ်င္တို႔ ၊ 'မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ရာဂ မျဖစ္ေပၚရန္ ၊ ျဖစ္ေပၚျပီးေသာ ရာဂ ေပ်ာက္ကင္းရန္ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း' ဟု ေမးခဲ့လွ်င္ 'မတင့္တယ္ေသာအာရံု (အသုဘနိမိတ္) တည္းဟု ေျဖဆိုရာ၏။ မတင့္တယ္ေသာအာရံု (အသုဘနိမိတ္)ကို သင့္ေသာအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းသူအား မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ရာဂသည္လည္း မျဖစ္ေပၚ ၊ ျဖစ္ေပၚျပီးေသာ ရာဂသည္လည္း ေပ်ာက္ကင္း၏' ဟု ေျဖဆိုရာ၏။"

"ငါ့သွ်င္တို႔ ၊ 'မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ေဒါသ မျဖစ္ေပၚရန္ ၊ ျဖစ္ေပၚျပီးေသာ ေဒါသ ေပ်ာက္ကင္းရန္ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း' ဟု ေမးခဲ့လွ်င္ 'စိတ္၏(ဗ်ာပါဒမွ) လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ေမတၱာတည္းဟု ေျဖဆိုရာ၏။ စိတ္၏(ဗ်ာပါဒမွ) လြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ေမတၱာကို သင့္ေသာအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းသူအား မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ေဒါသသည္လည္း မျဖစ္ေပၚ ၊ ျဖစ္ေပၚျပီးေသာ ေဒါသသည္လည္း ေပ်ာက္ကင္း၏' ဟု ေျဖဆိုရာ၏။"

"ငါ့သွ်င္တို႔ ၊ 'မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ေမာဟ မျဖစ္ေပၚရန္ ၊ ျဖစ္ေပၚျပီးေသာ ေမာဟ ေပ်ာက္ကင္းရန္ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ကား အဘယ္ပါနည္း' ဟု ေမးခဲ့လွ်င္ 'သင့္ေသာအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္း(ေယာနိေသာမနသိကာရ)တည္းဟု ေျဖဆိုရာ၏။ အာရံုဟူသမွ်ကို သင့္ေသာအားျဖင့္ ႏွလံုးသြင္းသူအား မျဖစ္ေပၚေသးေသာ ေမာဟသည္လည္း မျဖစ္ေပၚ ၊ ျဖစ္ေပၚျပီးေသာ ေမာဟသည္လည္း ေပ်ာက္ကင္း၏' ဟု ေျဖဆိုရာ၏။" ဟူ၍ ေဟာေတာ္မူ၏။



မွတ္ခ်က္ ။ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္ ၊ မဟာဝဂ္ ၊ အညတိတၳိယသုတ္မွ ေကာက္ႏုတ္ေရးသားပါသည္ (အပၸမာဒ မဂၢဇင္းမွ တဆင့္)

No comments:

Post a Comment