Tuesday 10 May 2016

မဟာသတိပ႒ာန္ေလးပါး - ေ၀ဒနာႏုပႆ    နာ သတိပ႒ာန္ (မွတ္စုတို)

ဓမၼဒူတ ေဒါက္တာအရွင္ပညိႆ     ရာဘိ၀ံသ၏ စကၤာပူႏိုင္ငံတြင္က်င္းပေသာ
မဟာသတိပ႒ာနသုတၱန္ တရားက်င္႔နည္း အထူး ၃ရက္ သင္တန္းမွ
ဒုတိယေန႔ ပို႕ခ်မႈ (May-1-2016)


၂။ ေ၀ဒနာႏုပႆ     နာ သတိပ႒ာန္ (ေဝဒနာတို႔၌ ေဝဒနာတို႔ကို အႀကိမ္ႀကိမ္႐ႈမႈ)
   🍒🍒 ေဝဒနာဆိုသည္မွာ စိတ္ခံစားမႈပင္ျဖစ္သည္။ နာက်င္မႈ၊ ေအာင့္မႈ၊ မခံသာမႈဟု ဘာသာမျပန္ရ။ ေဝဒနာစကားက ထိုအဓိပၸါယ္မ်ားကို မေဖၚေဆာင္ႏိုင္ေပ။

🙏 ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေသာေဝဒနာကို ဆင္ျခင္ျခင္း(၉)ပါး 🙏
   ၁။ သုခေဝဒနာကို ခံစားသည္ဟု သိျခင္း။
   ၂။ ဒုကၡေဝဒနာကို ခံစားသည္ဟု သိျခင္း။
   ၃။ အသုခေဝဒနာကို ခံစားသည္ဟု သိျခင္း။
   ၄။ ကာမဂုဏ္ႏွင့္စပ္ေသာ ခ်မ္းသာေသာေဝဒနာကို ခံစားသည္ဟု သိျခင္း။
   ၅။ ကာမဂုဏ္ႏွင့္မစပ္ေသာ ခ်မ္းသာေသာေဝဒနာကို ခံစားသည္ဟု သိျခင္း။
   ၆။ ကာမဂုဏ္ႏွင့္စပ္ေသာ ဆင္းရဲေသာေဝဒနာကို ခံစားသည္ဟု သိျခင္း။
   ၇။ ကာမဂုဏ္ႏွင့္မစပ္ေသာ ဆင္းရဲေသာေဝဒနာကို ခံစားသည္ဟု သိျခင္း။
   ၈။ ကာမဂုဏ္ႏွင့္စပ္ေသာ ဆင္းရဲမဟုတ္ ခ်မ္းသာမဟုတ္ေသာေဝဒနာကို ခံစားသည္ဟု သိျခင္း။
   ၉။ ကာမဂုဏ္ႏွင့္မစပ္ေသာ ဆင္းရဲမဟုတ္ ခ်မ္းသာမဟုတ္ေသာေဝဒနာကို ခံစားသည္ဟု သိျခင္း တို႔ျဖစ္သည္။


  ☘☘  ေ၀ဒနာ (၅) မ်ိဳး ☘☘ 
   ✅ ေဝဒနာ (၅)မ်ိဳးရွိပါသည္။
      ၁။ သုခ ေဝဒနာ
      ၂။ ဒုကၡ ေဝဒနာ
      ၃။ ေသာမနႆ      ေဝဒနာ
      ၄။ ေဒါမနႆ      ေဝဒနာ
      ၅။ ဥေပကၡာ ေဝဒနာ တို႔ျဖစ္သည္။

   ၁။ သုခ ေဝဒနာ
      ✍ ကိုယ္၏ခ်မ္းသာျခင္းကိုခံစားျခင္းကို သုခေဝဒနာဟုေခၚပါသည္။ ကိုယ္ခႏၶာ၌ေကာင္းသည္ဟုခံစားရျခင္း၊ ပူေသာအခါ ေအးသည္ဟုခံစားရျခင္း၊ ေအးေသာအခါေႏြးသည္ဟုခံစားရျခင္း၊ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့ေသာအသံုးအေဆာင္ကို ထိေတြ႕ခံစားရျခင္း၊ ကိုယ္တြင္းသႏၲာန္၌ျဖစ္ေသာခ်မ္းသာမႈသည္ သုခေဝဒနာတို႕ပင္ျဖစ္သည္။

   ၂။ ဒုကၡ ေဝဒနာ 
      ✍ ဒုကၡေဝဒနာသည္မခံသာမႈပင္ျဖစ္၏။ မခ်မ္းသာမႈ၊ နာက်င္မႈ၊ ကိုက္ခဲမႈ၊ ေညာင္းညာမႈ၊ ပူေလာင္မႈ၊ မေနသာမႈ၊ မခံသာမႈ၊ပင္ပန္းမႈ၊ ခံရခက္မႈ အစုစုတို႕သည္ ဒုကၡေဝဒနာတို႕ျဖစ္သည္။

   ၃။ ေသာမနႆ      ေဝဒနာ
      ✍ ေသာမနႆ      ေဝဒနာဆိုသည္မွာ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ စိတ္ရႊင္လန္းမႈ၊ စိတ္ႏွစ္ၿခိဳက္မႈ၊ စိတ္ႏွစ္သက္မႈ၊ စိတ္ႏွလံုးသာယာမႈ၊ မ်က္ႏွာရႊင္လန္းမႈ၊ ၿပံဳးမႈ၊ရယ္မႈ၊ စိတ္ၾကည္လင္မႈတို႕ပင္ျဖစ္သည္။ စိတ္တိုင္းက်ခ်ိန္၊ စိတ္အလိုက်ခ်ိန္တြင္ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္မႈသည္ ေသာမနႆ      ေဝဒနာ ပင္ျဖစ္သည္။

   ၄။ ေဒါမနႆ      ေဝဒနာ
      ✍ ေဒါမနႆ      ေဝဒနာဆိုသည္မွာ စိတ္ညိဳးႏြမ္းပင္ပန္းမႈပင္ျဖစ္၏။ စိတ္မခ်မ္းသာျခင္း၊ စိတ္ႏွလံုးမသက္သာျခင္း၊ စိတ္အိုက္ျခင္း၊ စိတ္ပူျခင္း၊ စိတ္ပင္ပန္းျခင္း၊ စိုးရိမ္ေၾကာက္လန္႕ျခင္း၊ စိတ္မၾကည္မသာျခင္းသည္ ေဒါမနႆ      ေဝဒနာ တို႕ပင္ျဖစ္သည္။ ေဒါသႏွင့္စပ္သမွ် စိတ္အမူအယာမ်ိဳးစံုတို႕သည္  ေဒါမနႆ      ေဝဒနာတို႕ ပင္ျဖစ္သည္။

   ၅။ ဥေပကၡာ ေဝဒနာ
      ✍ ဥေပကၡာေဝဒနာဆိုသည္မွာ သုခ၊ ဒုကၡ၊ ေသာမနႆ     ၊ ေဒါမနႆ     တို႕မွ လြတ္ေန၍ ေကာင္း၊ မေကာင္း မထင္ရွားေသာ သေဘာသည္ ဥေပကၡာ ေဝဒနာပင္ျဖစ္သည္။

   >> မွတ္ခ်က္
       ေဝဒနာတို႕ကို အက်ဥ္းခ်ံဳးလွ်င္
      ၁။ ကာယိက ဒုကၡ (ကိုယ္၌ခံစားမႈ၊ ကိုယ္ျဖင့္ခံစားမႈ)
      ၂။ ေစတသိက ဒုကၡ (စိတ္၌ခံစားမႈ၊ စိတ္ျဖင့္ခံစားမႈ) ဟူ၍ ၂ မ်ိဳးသာ ရွိသည္။

   🙏 ျပဳျပင္ဖန္တီးအပ္သာ သခၤါရတို႕၏ အၿမဲမရွိျခင္း၊ ကုန္ျခင္းသေဘာရွိျခင္း၊ပ်က္ျခင္းသေဘာရွိျခင္း၊ ခ်ဳပ္ျခင္းသေဘာရွိျခင္း၊ ေဖါက္ျပန္ျခင္းကို ရည္ရြယ္၍ "ေဝဒနာဟူသမွ် ဒုကၡ"ဟု
       ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။


🙏🙏🙏
💗💗 ေ၀ဒနာတို ့ ျဖစ္ျခင္းအေၾကာင္း 💓💓
   ဖႆ      ပစၥယာ ေဝဒနာ ဟု ေဟာေတာ္မူအပ္သည္ႏွင့္ အညီ ဖႆ      တို႔သည္ ေဝဒနာတို ့ျဖစ္ေပၚရန္ အေၾကာင္းျဖစ္၏။ 
   ဖႆ      နိေရာဓါ ေဝဒနာ နိေရာေဓါ ထိေတြ ့မႈ ဖႆ      ခ်ဳပ္ျခင္းေၾကာင့္ ခံစားမႈ ေဝဒနာခ်ဳပ္၏။ 
   ရဟႏၲာ ပုဂၢိဳလ္တို ့သည္ ကိုယ္၌ျဖစ္ေသာ ကာယိက ေဝဒနာကို ခံစား၏။ စိတ္၌ျဖစ္ေသာေစတသိက ေဝဒနာကို မခံစားပါ။

>>၀ဒနာ ရႈမွတ္ပံု
      🔘 တရားက်င့္ရာတြင္ တရားက်င့္သူသည္ ေ၀ဒနာတို ့ကိုတတ္ႏိုင္သမွ် သီးခံ ရွဳမွတ္ရမည္။ ႏွစ္သက္စရာ ခ်မ္းသာမႈ ရွဳျမင္လွ်င္ ေလာဘဘက္ကိုေရာက္တတ္သည္။ 
          မႏွစ္သက္စရာ ဆင္းရဲမႈ ရွဳျမင္လွ်င္ ေဒါသဘက္ကို ေရာက္တတ္သည္။ ေလာဘ၊ ေဒါသအစြန္းလြတ္ေအာင္ သတိထား ရွဳပြားႏိုင္ရန္ လိုအပ္သည္။

🔰🔰သုခေဝဒနာရွဳပြားပံု🔰🔰
   ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာျဖစ္ေပၚလာေသာ ခ်မ္းသာမႈ၊ ကာယိက သုခေဝဒနာကို ရွဳပြားလိုေသာေယာဂီသည္ ဣရိယာပုတ္ ေလးပါးတို ့တြင္ မိမိႏွစ္သက္ေသာ ဣရိယာပုတ္ႏွင့္ အသက္သာဆံုး အမွ်တဆံုး အေနအထားမ်ိဳးျဖင့္ ေနျပီး ခႏၶာကိုယ္ေပၚ၌အသက္သာဆံုး၊ အခ်မ္းသာဆံုး ေနရာသို ့စူးစိုက္ခါ ခ်မ္းသာတယ္ ခ်မ္းသာတယ္ ဟု သတိကပ္၍ အထပ္ထပ္ ရွဳပြားပါ။ 
   ယင္းသို ့ရွဳေနစဥ္ ကိုယ္ေပၚ၌ တင္းလာ၊ ၾကပ္လာ၊ ဖိလာ၊ ေအာင့္လာ၊ နာလာေသာမခ်မ္းသာမႈမ်ားေပၚလာလ်ွင္ ဣရိယာပုတ္ကို ေျပာင္းျပင္ မ်ွတ ခ်မ္းသာေအာင္ ေနထိုင္ပါ။ 
   ဣရိယာပုတ္ျပင္ျပီး ခ်မ္းသာလွ်င္ ခ်မ္းသာေသာ ေနရာကို တစ္ဖန္ျပန္၍ ခ်မ္းသာတယ္ ခ်မ္းသာတယ္ ဟု အသိျခင္း ဆက္ေနေအာင္ မျပတ္ရွဳပါ။
   ထိုကဲ့သို ့ ရွဳေနရင္းမွာပင္ ခႏၶာကိုယ္တြင္းမွ နာက်င္ကိုက္ခဲမႈစေသာ မႏွစ္သက္စရာ ဒုကၡေဝဒနာကိုျမင္ေတြ ့လာလိမ့္မည္။ 
   ေမ်ွာ္လင့္ထားေသာ သုခအစားမေမ်ွာ္လင့္ေသာ ဒုကၡအစုကိုသာ ခႏၶာကိုယ္အႏွံ ့ျမင္လာရလိမ့္မည္။
   ခ်မ္းသာသည္ဟု ထင္ထားေသာ သုခေဝဒနာ အာရံုကိုပင္ သတိကပ္၍ ရွဳပြားေလေသာ္ သုခေဝဒနာကြယ္ေပ်ာက္ျပီး ဒုကၡေဝဒနာကိုသာ ဆက္ေတြ ့ေနလိမ့္မည္။
   ထိုဒုကၡေဝဒနာကိုပင္ ဆက္လက္ရွဳသြားကအသိညာဏ္ ေပၚလာလိမ့္မည္။ သုခေဝဒနာ၏ လမ္းဆံုးကား ဒုကၡေဝဒနာပင္ ျဖစ္သည္။ 
   ထို ့ေၾကာင့္ ျမတိစြာဘုရားရွင္က သုကၡေဝဒနာကို ဒုကၡအေနအထား ထင္ျမင္လာေအာင္ရွဳပြားရမည္ဟုမိန္ ့ေတာ္မူခဲ့သည္။

⛔️⛔️ ဒုကၡေဝဒနာရွဳပြားပံု ⛔️⛔️
   ကိုယ္ေပၚမွာျဖစ္လာေသာ ကာယိကဒုကၡေဝဒနာကို ရွဳပြားလိုသူသည္ မိမိႏွစ္သက္ေသာ ဣရိယာပုတ္ႏွင့္ေနျပီးလ်ွင္ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း အဆင္းရဲဆံုး ဒုကၡေဝဒနာရွိရာသို ့ သတိကပ္ခါ ဆင္းရဲတယ္ ဆင္းရဲတယ္ ဟု အဆက္မျပတ္ ရွဳပြားပါ။ ယင္းဒုကၡေဝဒနာကို ကုန္သြားေအာင္၊ ေပ်ာက္သြားေအာင္ သေဘာႏွင့္ အံၾကိတ္၊ ေတာက္ေခါက္ မရွဳပါႏွင့္။ ဒုကၡေဝဒနာ၏သေဘာကို သိေအာင္ ရွဳပြါးရမည္။
   ထိုသို ့ရွဳလွ်င္ ဒုကၡေဝဒနာသည္ တာရွည္ မဟုတ္ပဲ၊ တျဖည္းျဖည္း ၾကဲသြားရာမွ၊ ေသးငယ္သြား၊ ေပ်ာက္ကြယ္သြားသည္ကို ေတြ ့လိမ့္မည္။ (သို ့မဟုတ္) ရွဳခါစထက္ မေလ်ာ့ပဲ တိုးလာ၊ ၾကီးလာေသာ ဒုကၡေဝဒနာမ်ိဳးကိုလည္း ေတြ ့ႏိုင္သည္။ ေယာဂီပုဂိၢဳလ္သည္ ဒလစပ္ ေတြ ့ေနရေသာ ဒုကၡေဝဒနာကို အသိမျပတ္ေအာင္ သတိကပ္ ရွဳပြါးပါ။
   ဆူေနေသာ ေရေႏြးအိုးထဲမွ ေရေႏြးပြက္ငယ္မ်ား ေပၚထြက္လာသကဲ့သို ့ ေဝဒနာက တစ္ျခား၊ေဝဒနာေပၚထြက္ရာ ႒ာနက တစ္ျခားဟုသိလာ၊ျမင္လာလိမ့္မည္။ ထိုအခါ ေဝဒနာက နာမ္၊ ေဝဒနာ ေပၚထြက္ရာက ရုပ္ျဖစ္ျခင္းေၾကာင္ ့ နာမ္ကို အေျခခံ ရုပ္ကိုသိျခင္း အသိဥာဏ္ တိုးတက္လာသည္။

✅✅ ဒုကၡေဝဒနာရွဳပံု ရွဳနည္း ၂မ်ိဳး ✅✅
   ၁။ ဒုကၡေဝဒနာကိုရွဳရာတြင္ ယင္းဒုကၡေဝဒနာကို သီးမခံႏိုင္၍ ခြါရွဳေသာနည္း၊ 
   ၂။ သီးခံႏိုင္၍ ယင္းဒုကၡေဝဒနာကိုပင္ တိုက္ရိုက္ရွဳေသာနည္းဟု (၂)မ်ိဳး သိႏိုင္သည္။
 ေဝဒနာကိုခြါရႈျခင္းဆိုသည္မွာ လက္ရွိခံစားေနရေသာဒုကၡေဝဒနာကိုႏွလံုးမသြင္းေတာ့ပဲ အျခားအာရံုတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကို ေျပာင္းလဲရွဳမွတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။

❎❎ ဥေပကၡာ ေဝဒနာရွဳပြားပံု ❎❎
   သိရွိလြယ္ေသာ ပူမႈ၊ နာမႈ စေသာ ဒုကၡေဝဒနာ တစ္ခုခုကို အရွဳခံအေန သိစရာအာရံု အေနျဖင့္ ထားပါ။ ဥပမာအားျဖင္ ့ နာမႈကိုေတြ ့လ်ွင္ နာတယ္ နာတယ္ဟု အာရံုမထား၊ အသိမလိုက္ပဲ ဥေပကၡာသို ့ေရာက္သြားေအာင္
   ၁။ ဘယ္ေနရာက နာသလဲ
   ၂။ ဘယ္လို နာသလဲ
   ၃။ ဘာက နာသလဲ
   ၄။ ဘာေၾကာင့္ နာသလဲ
   ၅။ ဘယ္ကေန နာျခင္း ေရာက္လာသလဲ
   ၆။ ဘယ္သူက နာေအာင္ လုပ္ေနသလဲ
   ၇။ ဘယ္ေလာက္ၾကာေအာင္ နာႏိုင္မလဲ၊
   ၈။ တကယ္နာတာမွ ဟုတ္ရဲ ့လား၊ စသည္ျဖင့္ နာသူအေနျဖင့္ မဟုတ္ပဲ အနာကို "စစ္ေဆးသူ ေဆးဆရာ" အေနျဖင့္သာသံုးသပ္ရသည္။ 
      ထိုသို ့သံုးသပ္ရွဳပြားလ်ွင္ ေဝဒနာကို ခံစားသူ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ၊ သိမႈ အေနမွ်သာ ထားျခင္းေၾကာင့္ ဥေပကၡာ အေနထားသို ့ေရာက္ေလသည္။ 
      ခံစားမႈဘက္ကိုေရာက္ရင္ သုခ (သို ့မဟုတ္) ဒုကၡတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ပြါးသည္။ ခံစားမႈဘက္ကို မေရာက္ပဲ သိမႈဘက္ကိုအေရာက္သြားႏိုင္မွ ဥေပကၡာျဖစ္လိမ့္မည္။ 
      ဥေပကၡာသည္ ေရာဂါေဝဒနာကို သိသူအျဖစ္ႏွင့္တူ၍ ေဆးဆရာပမာ ထားႏိုင္သည္။ သုခ၊ ဒုကၡတို႕သည္ ေဝဒနာခံစားသူ လူနာႏွင့္တူသည္။

🔰🔰 မွားယြင္းမႈ တစ္စံုတစ္ရာေတြ ႔ရွိခဲ့ပါက comment ေပး၍ အသိေပးပါရန္ ေတာင္းပန္အပ္ပါသည္။


No comments:

Post a Comment