Thursday 25 May 2017

"ဘဝမွာ အလိုမျပည့္ေသာအခါ" တရားေတာ္ အပိုင္း (၇)

 အခုက ဘုန္းဘုန္းတို႔ ဆရာသမား ဆရာေတာ္ႀကီးေတြရဲ႕ လက္ထက္ကနဲ႔စာရင္ အမ်ားႀကီး စားစရာေသာက္စရာေတြလည္း ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းတယ္။ ပိုၿပီးေတာ့ ေပါတယ္။ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးကလည္း ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းတယ္။

 ဘုနး္ဘုန္းတုိ႔ ပဲခူးသာသနာ့မ႑ိဳင္က ဒုတိယေျမာက္ဆရာေတာ္ႀကီး (သက္ေတာ္ ၈၇ ႏွစ္) ဒီႏွစ္အေစာပိုင္းက ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားတယ္။ အဘိဓဇမဟာရ႒ဂုရု ဘဒၵႏၱ သံဝရဆိုတာ အဘိဓမၼာအ႒ကထာ သင္ၾကားေရးမွာ ႏိုင္ငံေက်ာ္ပဲ။

 ဆရာေတာ္က ဘာအမိန္႔ရွိလဲဆိုေတာ့ မန္းေလးမွာ စာသင္တုန္းကတဲ့ သူတို႔ ဆရာက မိန္႔တယ္။
"မင္းတို႔ ထမင္းတစ္လုတ္၊ ပဲတစ္ေစ့ဆိုရင္ မြဲေရာေပါ့ကြာ"တဲ့..

 ဘာေျပာတာတုန္းဆိုေတာ့ "ထမင္းတစ္လုတ္ ဘုဥ္းေပးတိုင္း စြန္တာနီပဲတစ္ေစ့ ဘုဥ္းလို႔မရဘူး"။ "ထမင္းႏွစ္လုတ္ေလာက္မွ ပဲတစ္ေစ့" အဲ့လို ဘုဥ္းရတယ္တဲ့။

 ဘုန္ဘုန္းတို႔ ေခတ္မွာက်ေတာ့ ပဲခူးမွာေနတာ။ ဆြမ္းတစ္လုတ္ကို ပဲတစ္ဇြန္းဘုဥ္းတယ္။ အဲ့ဒီပဲကလည္း မံုရြာ အရာေတာ္ဘက္ကေနၿပီး တစ္ႏွစ္စာ သံဃာေလးငါးရာအတြက္ ပို႔တယ္။

 ဘုန္းဘုန္းတိို႔ေက်ာင္းတင္မဟုတ္ဘူး။ တျခားေက်ာင္းေတြလည္း ဒီလိုပဲ ေတာ္ေတာ္ျပည့္စံုတယ္။ ခုေခတ္ဆို ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ ျပည့္စံုေသးတယ္။

 ဒါေပမယ့္ ေမးၾကည့္တယ္။
ႏွစ္ေပါင္း ၇၀, ၈၀အတြင္းမွာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားေတြ ပိုၿပီးေတာ့ ေပ်ာ္လာသလား?
အင္အားသံုးၿပီးေတာ့ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦးဆက္ဆံတာေတြ နည္းလာလား?
ထစ္ခနဲဆို ေဒါသျဖစ္တာေတြ.. ကားနည္းနည္းၾကပ္တာနဲ႔ ထစ္ခနဲ မီးေတာက္တာေတြ အဲ့ဒါေတြ နည္းလာလား?
မနည္းဘူး။

 ဒါ့ေၾကာင့္မို႔ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းအေနနဲ႔ေရာ၊ မိသားစုအေနနဲ႔ေရာ၊ ႏိုင္ငံ တစ္ႏိုင္ငံ အေနနဲ႔ေရာ၊ တစ္ကမာၻလံုး အေနနဲ႔ေရာ ဘုန္းဘုန္းတို႔က စဥ္းစားရမွာက အရင္းအျမစ္ေတြက အကန္႔အသတ္ရွိတယ္။

 အရင္တုန္းက ေရနံမေတြ႔ေသးဘူး။ ကားေတြလည္း မရွိေသးဘူး။ အခု ကားေတြေပၚလာတာ ႏွစ္ေပါင္း ၁၀၀ စြန္းစြန္းပဲ ရွိေသးတယ္။ သံုးေနတဲ့ ေရနံေတြက ဘယ္အခ်ိန္ကုန္မယ္ဆိုတာ သိပံၸပညာရွင္ေတြက တြက္လို႔ရေနၿပီ။ ဆိုလာနဲ႔ကားေတြ စၿပီ တီထြင္ေနၿပီ။

 အဲ့ဒီလို ဘာျဖစ္လို႔ တီထြင္ရတာလဲဆိုေတာ့ ေရနံက တစ္ခ်ိန္မဟုတ္ တစ္ခ်ိန္မွာ ကုန္မွာ။ ဘုန္းဘုန္းတို႔ လက္ထက္မွာ ဘုန္းဘုန္းတို႔ တစ္သက္မွာ မကုန္ရင္လည္း Next Generation မွာ ကုန္ဖို႔ အေနအထားရွိတယ္။ အရာရာတိုင္းက limit ရွိတယ္။

 အဲ့ဒီ တစ္ထြာက လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ ဒီဝမ္းတစ္ထြာကို ျဖည့္ဆည္းရတာ မခက္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ အဲ့ဒီဝမ္းတစ္ထြာက လိုခ်င္မႈ ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ အဲ့ဒီဝမ္းတစ္ထြာက တစ္ေယာက္တည္းဝမ္းတစ္ထြာကိုေတာင္မွ ျဖည့္လို႔ မရပါဘူးတဲ့။

 ဒါ့ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားက "ယမိၸစံၧ န လဘတိ တမိၸ ဒုကၡံ" ဓမၼစၾကာထဲမွာ ပထမဆံုးတရားေဟာကတည္းက, ပထမဆံုး First Lecture ကတည္းက ျမတ္စြာဘုရားေဟာထားတယ္။ "လိုခ်င္တာ မရတဲ့ဒုကၡ"။

 ဒီဟာကို ဘာလုပ္ရမလဲဆိုေတာ့ "လိုခ်င္ရင္ လိုခ်င္မွန္းသိရမယ္"တဲ့။ "ၿပိဳင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ၿပိဳင္ခ်င္မွန္းသိရမယ္"။ သူဝတ္ရတဲ့အခါ ကိုယ္မဝတ္ရလို႔ ကိုယ့္စိတ္ထဲမွာ တစ္ခုခုျဖစ္ရင္ ဒါ perception ေၾကာင့္ျဖစ္တာ။ ဒါေလးကို လိုက္သိရမယ္။

 အဲ့ဒီလို လိုက္ၿပီးသိတယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္မွာ ဘာမွ စိတ္ညစ္စရာမရွိဘူး။ စိတ္ဆင္းရဲစရာမရွိဘူး။
ကိုယ့္မွာ ရွိတဲ့အင္အား၊ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ စြမ္းအင္ကို မိမိအတြက္တင္ မကဘဲနဲ႔ ေလာကႀကီးအတြက္ပါ လုပ္ေပးႏုိင္ရင္..

 ဥပမာ စီးပြားေရး အမ်ားႀကီးလုပ္တယ္။ အဲ့ဒီထဲကေန အခြန္ေတြ အမ်ားႀကီးေပးႏိုင္တယ္ဆိုရင္ ဒီအခြန္က ေက်ာင္းေဆာက္ဖို႔အတြက္၊ ေဆးရံုေဆာက္ဖို႔အတြက္ infrastructure ေတြ ေဆာက္ဖု႔ိအတြက္ အဲ့ဒါေတြမွာ ပါသြားတယ္။ ႏိုင္ငံကို တည္ေထာင္တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ထဲမွာ ကိုယ္ပါသြားတယ္။

 အဲ့ဒီထဲမွာ ျမတ္စြာဘုရား အမိန္႔ရွိတာက ဉာတၳစရိယ - မိမိရဲ႕ေဆြမ်ိဳးေတြ ပညာတတ္ေအာင္၊ က်န္းမာေရးေကာင္းေအာင္ က်န္းမာေရးေတြ စစ္ေပးႏိုင္တယ္။ ဗီတာမင္ေတြ ဝယ္ေပးႏိုင္တယ္။ အစားအေသာက္ေတြေကာင္းေအာင္ ၊ မွ်တေအာင္ ေကၽြးႏိုင္တယ္။

 ေလာကတၳစရိယ - အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ ႏိုင္ငံနဲ႔ခ်ီၿပီးေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ကမာၻနဲ႔ ခ်ီၿပီးေတာ့ အက်ိဳးျပဳႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္မယ္၊ အဲဒီလို လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္က ဘာစဥ္းစားရမွာတုန္းဆိုေတာ့ လူ႔ဘဝရဲ႕သက္တမ္း အတိုင္းအတာရွိတယ္။ အခ်ိန္ကလည္း အတိုင္းအတာရွိတယ္။

 Time is limited Limit ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္အတြင္းမွာ ငါ့အတြက္လည္း အက်ဳိးရွိေအာင္၊ အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ေအာင္၊ မိသားစုအတြက္လည္း အက်ိဳးစီးပြားျဖစ္ေအာင္၊ ႏိုင္ငံနဲ႔ လူမ်ိဳးအတြက္ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ကမာၻႀကီးအတြက္အက်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ငါဘာလုပ္ႏိုင္တုန္း။ အဲ့ဒီလို စဥ္းစား။

 စဥ္းစားတ့ဲေနရာမွာ အဓိကလိုအပ္တဲ့ consideration စဥ္းစားေတြးေခၚမႈက မိမိမွာ လိုအပ္ခ်က္က ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီးေတာ့ လိုခ်င္မႈ Desire ဘယ္ေလာက္ရွိတုန္း။

 လိုခ်င္မႈ Desire ေနာက္ကိုပဲ လိုက္ေနတယ္ဆိုရင္ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ဖို႔အတြက္ အခ်ိန္မရွိေတာ့ဘူး။
အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ဖို႔အတြက္လည္း မရွိေတာ့ဘူး။
အဲ့ဒီ အလိုဆႏၵေနာက္ကို လိုက္ေနတာနဲ႔ ဘဝက ဒီအတိုင္းကုန္သြားတာပဲ။

 သူေဌးႀကီးတစ္ေယာက္ ဒီလိုပဲ Desire လိုခ်င္တဲ့ေနာက္ကို အမ်ားႀကီးလိုက္သြားေတာ့ ကာမဂုဏ္ေတြ အမ်ားႀကီးလိုက္စားတယ္။ ဒီၾကားထဲ လိုခ်င္တာက ရေလ လိုေလဆိုေတာ့ေလ.. ပစၥည္းေတြ၊ အျခံအရံေတြ အမ်ားႀကီးရွိတာကို မေက်နပ္ႏိုင္ဘဲ ေနာက္ပိုင္းမွာ စိတ္ေျဖေဖ်ာက္နည္းကို လိုက္ရွာရင္း ဖဲရိုက္တယ္။ ဖဲကို အရမ္းစြဲသြားတယ္။ အသက္ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ေသခါနီးမွာ လက္က မလႈပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။

 အဲ့ဒါ ေဘးနားက လူတစ္ေယာက္ကို ဖဲလာကစားခိုင္းတယ္။ သူ႔ေရွ႕မွာဖဲေလးျပ။ ေနာက္ ဟိုတစ္ခ်ပ္ခ်လိုက္။ ဟိုတစ္ခ်ပ္ ယူလိုက္ ေသခါနီးမွာ ဒါပဲ စိတ္ေရာက္ေနတယ္။ သူ႔မွာရွိတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာ၊ သူ႔မွာရွိတဲ့ ၾသဇာအာဏာနဲ႔ အမ်ားအက်ိဳး ဒီဘဝအတြက္ေရာ ေနာက္ဘဝအတြက္ေရာ လုပ္ႏိုင္ပါလ်က္နဲ႔ လုပ္ႏိုင္ခြင့္ ယူမသြားဘူး။

 ဘာလို႔ ယူမသြားတာတုန္းဆိုေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ဘဝမွာ လိုအပ္ခ်က္ကို ေမ့ၿပီးေတာ့ လိုခ်င္မႈ နယ္ထဲမွာပဲ သံသရာလည္ေနလို႔.. အဲ့ဒီလိုနဲ႔ပဲ သူက ဘဝလမ္းေလွ်ာက္တာေလ လမ္းေလွ်ာက္ရင္းနဲ႔ လမ္းေပ်ာက္သြားတယ္ဆိုပါတယ္။

 ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီေန႔ စကားလံုး ႏွစ္လံုး တရားနာပရိတ္သတ္မ်ား မွတ္မိပါေစ။ လိုအပ္ခ်က္နဲ႔ လိုခ်င္မႈ..

 လိုခ်င္မႈ အလိုဆႏၵမျပည့္တ့ဲ အခ်ိန္မွာ ဘာ့ေၾကာင့္ မျပည့္တာတုန္း။ လိုအပ္ခ်က္ မျပည့္လို႔ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ္ပိုႀကိဳးစားရမွာေပါ့။ ပိုေလ့လာရမွာေပါ့။ လိုခ်င္မႈ မျပည့္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ အဲ့ဒါကို သတိပ႒ာန္တရားန႔ဲ ၾကည့္ရမယ္။ အဲ့ဒီလို လုပ္တဲ့အခါက်မွ ေလာကအေနနဲ႔လည္း ျပည့္စံုမယ္။ ဓမၼအေနနဲ႔လည္း ျပည့္စံုမယ္။ ဘဝေပ်ာ္ရႊင္မႈရွိမယ္တဲ့။

အားလံုး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

>>>>>>>

ႏိုဝင္ဘာလ (၁၉) ရက္၊ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္တြင္ စင္ကာပူႏိုင္ငံ Arina Country Club၌ ေအာက္စ္ဖိုဒ့္ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာဘဒၵႏၲဓမၼသာမိ (Ven. Dr. K. Dhammasami, Oxford) ေဟာၾကားေတာ္မူသည့္ ဘဝ၌အလိုမျပည့္ေသာအခါ တရားေတာ္အား www.facebook.com/Sayardawsdhammatalkcollections မွ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။

No comments:

Post a Comment