(၂) သီလ ပါရမီ၊
(၃) နိကၡမ ပါရမီ၊
(၄) ပညာ ပါရမီ၊
(၅) ဝီရိယ ပါရမီ၊
(၆) ခႏီ ၱ ပါရမီ၊
(၇) သစၥာ ပါရမီ၊
(၈) အဓိ႒ာန္ ပါရမီ၊
(၉) ေမတၱာ ပါရမီ၊
(၁၀) ဥေပကၡာ ပါရမီ။
(၁) ဒါန ပါရမီ
ဒါနသည္ စြန္႔ျခင္း လကၡဏာ ရွိ၏၊ ျငိတြယ္ေသာ ေလာဘကို ဖ်က္ဆီးျခင္း ကိစၥ ရွိ၏၊ မျငိ မတြယ္ျခင္းလွ်င္ ဉာဏ္၌ထင္ေသာ အျခင္းအရာ ရွိ၏၊ စြန္႔လႉထိုက္ေသာ ဝတၳဳလွ်င္ နီးစြာေသာအေၾကာင္း ပဒ႒ာန္ ရွိ၏။
(၂) သီလ ပါရမီ
သီလသည္ ကိုယ္,နႈတ္ နွစ္ပါးကို သိမ္းဆည္းေသာအား ေကာင္းစြာထားျခင္း လကၡဏာ ရွိ၏၊ မေကာင္းေသာ ကိုယ္,နႈတ္အမႈ ဟူေသာ အကုသိုလ္ ဓမၼကို ဖ်က္ဆီးျခင္း ကိစၥရွိ၏ ကိုယ္,နႈတ္ အမႈ ျဖဴစင္ သန္႔ရွင္းျခင္း လွ်င္ ထင္ေသာ ပစၥပ႒ာန္ရွိ၏၊ မေကာင္းမႈ တို႔ျပဳရန္ ရွက္,ေၾကာက္ျခင္းလွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္း ပဒ႒ာန္ ရွိ၏။
(၃) နိကၡမ ပါရမီ
နိကၡမသည္ ကာမမွ လည္းေကာင္း, ဘဝမွ လည္းေကာင္း ထြက္ခြာ ကြ်တ္လြတ္ျခင္း လကၡဏာ ရွိ၏။ ကာမ၏ အျပစ္, ဘဝ၏အျပစ္ တို႔ကို အလင္းထင္ေအာင္ ျပျခင္း ကိစၥ ရွိ၏။ ထိုကာမ ဘဝကိုသာလွ်င္ မေတြ႕လိုမႈ, မ်က္ကြယ္ျပဳ လိုေသာ အျဖစ္လွ်င္ ထင္ေသာ ပစၥပဌာန္ ရွိ၏၊ ကာမေဘး, ဘဝေဘး တို႔မွ ထိတ္လန္႔ေသာ အေၾကာင္း ပဒဌာန္ ရွိ၏။
(၄) ပညာ ပါရမီ
ပညာသည္ သဘာဝ ဟုတ္မွန္တိုင္းေသာ သေဘာတရားကို ထိုးထြင္း၍ သိျမင္ျခင္း လကၡဏာ ရွိ၏။ ဉာဏ္၏အရာ အာရုံ ဓမၼ သဘာဝကို ထြန္းျပျခင္း ကိစၥ ရွိ၏။ မေတြမေဝျခင္းလွ်င္ ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္ ရွိ၏။ စိတ္၏ တည္ၾကည္ျခင္းလွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္း ပဒ႒ာန္ ရွိ၏။
(၅) ဝီရိယ ပါရမီ
ဝီရိယသည္ အားသစ္ ၾကိဳးပမ္းျခင္း လကၡဏာ ရွိ၏၊ စိတ္ကို မေလ်ာ့မရဲ ခိုင္ျမဲ တင္းရင္းေအာင္ ေထာက္ပ့ံျခင္း ကိစၥ ရွိ၏၊ မတြန္႔မဆုတ္ ျခင္းလွ်င္ ထင္ေသာ ပစၥဳပဌာန္ ရွိ၏၊ ဇာတိေဘး, ဇရာေဘး, ဗ်ာတိေဘး, မရဏေဘး, စသည္တို႔ကို ေတြးမိေလတိုင္း အလိႈင္းတၾကီး အားသည္းေဆြ႕ခုန္ နွလံုးတုန္ျခင္းလွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္း ပဒဌာန္ ရွိ၏။
(၆) ခႏၱီ ပါရမီ
ခႏၱီသည္ နွလံုးခိုင္ခန္႔ျခင္း လကၡဏာ ရွိ၏၊ ေလာက ဓေလ့ ၾကိဳက္ၾကံဳေတြ႕လည္း မေရြ႕မယိုင္ သည္းခံနိူင္ျခင္း ကိစၥ ရွိ၏၊ သူတထူးတို႔ က်ဴးက်ဴး လြန္လြန္ ဝန္တာျပစ္ဖို႔ ျပဳ႕သည္တို႔ကို သူသို႔တဖန္ အမ်က္မာန္ျဖင့္ လွန္ျပန္ မရွိ သည္းခံခ်ိျခင္းလွ်င္ ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာ ရွိ၏၊ ဟုတ္မွန္ တိုင္းေသာ ဓမၼ သေဘာကို ျမင္နိူင္ေသာ ဉာဏ္လွ်င္ ပဒ႒ာန္ ရွိ၏။
(၇) သစၥာ ပါရမီ
သစၥာသည္ သူတပါးကို မွတ္မွား,ယူမွား တိမ္းပါးေခ်ာ္ခြ်တ္ေအာင္ မျပဳျခင္း လကၡဏာ ရွိ၏၊ မိမိသိတိုင္း ျမင္တိုင္း ဟုတ္မွန္ တို္င္းကိုသာ အလင္းဖြင့္ျပျခင္း ကိစၥ ရွိ၏၊ ျမြက္ဆိုသမွ် ယံုၾကည္ရ၍ ၾသဇာနွစ္ဆီ ခ်ိဳဆိမ့္အီေသာ စကား ရွိသည္၏ အျဖစ္လွ်င္ ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္ ရွိ၏၊ ကိုယ္အမႈ, နႈတ္အမႈ ျဖဴေျဖာင့္ေမြ႕ျခင္း၌ အေလးဂရုျပဳျခင္းလွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္း ပဒ႒ာန္ရွိ၏။
(၈) အဓိ႒ာန္ ပါရမီ
အဓိ႒ာန္သည္ သဗၺညဳ ေဗာဓိ- ပေစၥက ေဗာဓိ- သာဝက ေဗာဓိ ဟူေသာ ေဗာဓိသံုးမ်ိဳးတို႔၏ အေခ်မူလ သမၻာရ ျဖစ္ကုန္ေသာ ဒါနမႈ, သီလမႈ, နိကၡမမႈ, ပညာမႈ စသည္တုိ႔၌ မေရြ႕မယိုင္ ႀက႕ံခိုင္စြဲျမဲျခင္း လကၡဏာ ရွိ၏၊ ထိုသမၻာရမူ တုိ႔၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ အသင္းကို နိွပ္နင္း ပယ္ရွားျခင္း ကိစၥ ရွိ၏၊ ထိုသမၻာရမူတို႔၌ မလႈပ္မရွားသည္၏ အျဖစ္လွ်င္ ထင္ရွားေသာ ပစၥဳပ႒ာန္ ရွိ၏၊ ဒါန စေသာ ေဗာဓိမူလ တရားစုလွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္း ပဒ႒ာန္ ရွိ၏။
(၉) ေမတၱာ ပါရမီ
ေမတၱာသည္ သတၱဝါတပါး ေက်းဇူးမ်ားအံ့ေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ျခင္း လကၡဏာ ရွိ၏၊ သူတပါး၏ ေကာင္းၾကိဳးကို လြန္စြာ သယ္ပိုးျခင္း ကိစၥ ရွိ၏၊ လျပည့္ဝန္း ကဲသို႔ ရႊန္းရႊန္းၾကည္ဆြ ေအးျမ ျငိမ္းခ်မ္းေသာ စိတ္သေဘာလွ်င္ ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္ ရွိ၏၊ သတၱဝါတို႔၏ နွစ္သက္ဖြယ္ေသာ ဂုဏ္ကိုသာ ရႈျမင္တတ္ေသာ ဉာဏ္လွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္း ပဒ႒ာန္ ရွိ၏။
(၁၀) ဥေပကၡာ ပါရမီ
ဥေပကၡာသည္ ခ်ီးေျမွာက္, ရႈတ္ခ် နွစ္ဌာန၌ တူမွ် သမႈ လ်စ္လ်ဴရႈေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ ျဖစ္ျခင္း လကၡဏာ ရွိ၏၊ ညီမွ်ေသာ သေဘာအားျဖင့္ ရႈျခင္း ကိစၥ ရွိ၏၊ မုန္းသည္, ခ်စ္သည္ နွစ္မည္နွစ္သင္း ကင္းျငိမ္းျခင္းလွ်င္ ထင္ေသာ ပစၥဳပ႒ာန္ ရွိ၏၊ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈဟု အရႈအဆင္ျခင္း ေကာင္းစြာျမင္ေသာ ဉာဏ္ပညာလွ်င္ နီးစြာေသာ အေၾကာင္း ပဒ႒ာန္ ရွိ၏။
ဤတြင္ ပါရမီ ဆယ္ပါးတို႔၏ အသီးသီးေသာ သေဘာ လကၡဏာကို ျပဆိုေသာ အခန္း ျပီး၏။
ပါရမီ = တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ မပါေသာ အရည္အခ်င္း / ျမင့္ျမတ္သူတို႔၏ အလုပ္ ျဖစ္သည္။
ဘာဝနာ ၄မ်ိဳး
၁။ ျပည့္စံုေအာင္ အလံုးစံုျဖည့္
၂။ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေန႔စဥ္မျပတ္ျဖည့္
၃။ အခ်ိန္အၾကာၾကီးျဖည့္
၄။ ရိုရိုေသေသ ေလးေလးစားစားျဖည့္
ရိုေသေလးစားသျဖင့္ ဘုရားကို လက္ယာဘက္ထား၍ လွည့္ပတ္ ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ရွစ္႒ာန ေထာင့္ရွစ္ေထာင့္ကေန ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ဒါနျပဳလုပ္ျခင္းသည္ စစ္ပြဲတစ္ခု တိုက္ေနသကဲ့သို႔ ဆင္တူသည္။ အသက္ကို မစြန္႔ႏိုင္ပဲ စစ္တိုက္၍ မျဖစ္သကဲ့သို႔ ပစၥည္းဥစၥာ မစြန္႔ႏိုင္ပဲ ဒါနျပဳျခင္း မျဖစ္ႏိုင္ေခ်။
ပစၥည္းစြန္႔လြတ္သည့္အခါ ကိုယ္က်င့္တရားေကာင္းဖို႔လိုသည္။ ကိုယ္က်င့္တရားမရွိလွ်င္ ပစၥည္းစြန္႔လြတ္ျခင္းသည္ ၾကာရွည္မႈ မရွိႏိုင္ေခ်။ (အဒိႏၷဒါန)
ပစၥည္းေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ႏိုင္တယ္၊ ကိုယ့္ခႏၶာေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ႏိုင္တယ္၊ ကိုယ့္အသက္ေၾကာင့္ ကိုယ္က်င့္တရား ပ်က္ႏိုင္တယ္။
လြယ္လြယ္ကူကူ သီလပ်က္ႏိုင္တယ္။ သီလအက်င့္ ၾကာရွည္ဖို႔အတြက္ ကာမဂုဏ္ေတြကို စြန္႔ဖို႔လိုတယ္။ (နိကၡမၼ ပါရမီ)
ကာမဂုဏ္ေတြကို စြန္႔သည့္အခါမွာ ပညာလိုတယ္။ (ပညာ ပါရမီ)
ပညာပါရမီအတြက္ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈ လိုတယ္။ (ဝီရိယ ပါရမီ)
ၾကိဳးစားအားထုတ္သည့္အခါမွာ အခက္အခဲေတြကို ရင္ဆိုင္တဲ့အခါမွာ စိတ္ဓာတ္က်ျခင္း၊ ေအာင္ျမင္သည့္အခါ စိတ္ၾကီးဝင္ျခင္း မရွိျခင္း၊ စိတ္ဓာတ္ၾကံ ႔ခိုင္ျခင္း။ (ခႏီ ၱပါရမီ)
စိတ္ဓာတ္ၾကံ ႔ခိုင္ဖို႔အတြက္ မွန္ကန္မႈ ရွိဖို႔လိုတယ္။ (သစၥာ ပါရမီ)
စြဲစြဲျမဲျမဲ လုပ္တတ္ဖို႔လိုတယ္။ (အဓိ႒ာန္ ပါရမီ)
အမ်ားႏွင့္ လုပ္ေနရတဲ့အတြက္ ေမတၱာဓာတ္လိုတယ္။ (ေမတၱာ ပါရမီ)
အေကာင္း၊ အဆိုး တံု႔ျပန္မႈေတြကို ဥေပကၡာ ထားဖို႔လိုတယ္။ (ဥေပကၡာ ပါရမီ)
လူျဖစ္ျခင္း၊ ေယာက်္ားျဖစ္ျခင္း၊ အေၾကာင္းတရားျပည့္စံုျခင္း၊ ဘုရားစင္စစ္ႏွင့္ ေတြ႔ရွိမႈ ရွိျခင္း၊ ေရေသ့ သူေတာ္စင္အျဖစ္ရွိေနျခင္း၊ စ်ာန္ အဘိဉာဏ္ရရွိေနျခင္း၊
လြန္လြန္ကဲကဲ ျပဳလုပ္ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ရွိေနျခင္း၊ ျပင္းထန္ေသာ ဆႏၵ ရွိေနျခင္း (စၾကာဝ႒ာအျပည့္ရွိေသာ မီးက်ီခဲ ေပၚျဖတ္သန္းႏိုင္ျခင္းမ်ိဳး)
No comments:
Post a Comment