Sunday 21 August 2016

သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာ


ဘုန္းႀကီး ေဟာဖို႔ စိတ္ကူးထားတာ “သူေတာ္ေကာင္းဆိုတဲ့ လကၡဏာ” ဟာ ဘယ္လိုလဲလို႔ သူေတာ္ေကာင္းရဲ႕ အေၾကာင္းကို ေဟာေပးမယ္။

ေယာ ေ၀ ကတညဴ ကတေ၀ဒီ ဓီေရာ, ကလ်ာဏမိေတၱာ ဒဠႇဘတၱိ ေဟာတိ၊ ဒုကၡိတႆ      သကၠစၥံ ကေရာတိ ကိစၥံ, တထာ၀ိဓံ သပၸဳရိသံ ၀ဒႏ္ၲိ။

ေယာ ဓီေရာ-နဂုိမူလ၊ဓာတ္ခံရသျဖင့္၊ဘ၀ေနာက္ေႏွာင္း၊ ေကာင္းထက္ေကာင္းဖို႔၊လမ္းေၾကာင္းတီထြင္၊ အၾကင္ပညာ့ရွင္သည္၊ ေ၀-စင္စစ္ဧကန္၊အမွန္စိတ္ထား၊႐ိုးေျဖာင့္ေသာအားျဖင့္၊ ကတညဴ-သူတစ္ပါးတို႔၊ျပဳထားအပ္ဖူး၊ျမတ္ေက်းဇူးကို၊ အထူးရွိသေရြ႕၊သိေလ့ရွိသည္လည္းေကာင္း၊ ကတေ၀ဒီ-သူမ်ားျပဳအပ္၊ေက်းဇူးရပ္ကုိ၊ တတ္သေရြ႕ မွတ္သေရြ႕၊ဆပ္ေလ့ရွိသည္လည္းေကာင္း၊ ဟုတြာ-ျဖစ္၍၊ ကလ်ာဏမိေတၱာ-မိေကာင္းဖေကာင္း၊ ဆရာေကာင္းႏွင့္, ေဖာ္ေပါင္းအတိ၊မိတ္ေကာင္းရွိသည္၊ ဒဠႇဘတၱိ-ထိုမိတ္ေကာင္းလဲ၊အသဲစြဲမွ်၊အျမဲမျပတ္၊ ဆည္းကပ္ေလ့ရွိသည္၊ ေဟာတိ-ျဖစ္၏။

ဒုကၡိတႆ-မိမိမ်က္ေမွာက္၊ဒုကၡေရာက္ သျဖင့္၊ ပံ့ေထာက္မဲ့ဟူ၊ဆင္းရဲသူ၏၊ ကိစၥံ-စားေသာက္ေနေရး၊ေဆး၀ါးေပးလ်က္၊ လုပ္ေကြၽးသမႈ၊ကိစၥစုကုိ၊ သကၠစၥံ ကေရာတိ-ကိုယ္ခ်င္းစာနာ၊ သနားညႇာလ်က္၊မ်ားစြာပုံေသ၊ျပဳစုတတ္ေပ၏။ တထာ၀ိဓံ- သုိ႔ကလိုဂုဏ္အင္၊စုံလင္ေပသည့္၊ ပညာရွိအေပါင္း၊သူေတာ္ေကာင္းကို၊ သပၸဳရိသံ-ျမင့္ထက္ျမင့္သည့္၊အက်င့္အလြန္ေကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္းဟူ၍၊ ၀ဒႏၲိ-ဘုရားစသား- ပုဂၢဳိလ္မ်ားက၊ေလးစားၾကည္ျဖဴ၊ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူၾကေလသတည္း။

“ကိုယ့္ကိုကို စဥ္းစားရေအာင္”

တထာ၀ိဓံ - သုိ႔ကလိုဂုဏ္အင္၊စုံလင္ေပသည့္၊ ပညာရွိအေပါင္း။သူေတာ္ေကာင္းကို၊ သပၸဳရိသံ-ဘ၀ေနာက္ေႏွာင္း၊ေကာင္းထက္ ေကာင္းမည့္၊ လမ္းေၾကာင္းတီထြင္, သူေတာ္စင္ဟူ၍၊ ၀ဒႏၲိ-ဘုရားစသား၊ပုဂၢဳိလ္မ်ားက၊ေလးစားၾကည္ျဖဴ၊ ခ်ီးမြမ္းေတာ္မူၾကကုန္၏တဲ့။

“သပၸဳရိသ”ဆိုတာ ဘယ္လိုပုဂၢဳိလ္တုန္းဆိုေတာ့ - ေယာ ဓီေရာ-ဘ၀ေနာက္ေႏွာင္း၊ေကာင္းထက္ေကာင္းဖို႔၊ လမ္းေၾကာင္းတီထြင္၊အၾကင္ပညာရွင္သည္- အားလုံး စိတ္ေတြမွာေလ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္သြင္းထားလိုက္၊ ဘုန္းႀကီးက ဘုန္းႀကီးကိုယ္ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ စိတ္ထားမယ္၊ ယခု အလွဴရွင္ျဖစ္တဲ့ ဆရာ၀န္တို႔၊ ဆရာ၀န္ကေတာ္တို႔က သပၸဳရိသ ဂုဏ္အဂၤါနဲ႔ ျပည့္စုံသလား၊မျပည့္စုံဘူးလား။ ျပည့္စုံရင္ ဘယ္ေလာက္ ျပည့္စုံတယ္ဆိုတာကို စဥ္းစားရေအာင္။ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကိုယ့္စိတ္က အာ႐ုံျပဳထားလိုက္။ကိုယ့္ရဲ႕ ဘ၀တစ္သက္တာ လာခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ ျပန္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားရင္ “အင္း .. ဒီဂုဏ္နဲ႔ ဒီအဂၤါနဲ႔ေတာ့ ငါျပည့္စုံတယ္၊ ျပည့္စုံတာမွ ဘယ္ေလာက္ ျပည့္စုံတယ္။ သုိ႔မဟုတ္ ဒီအဂၤါေတာ့ ငါ ဘယ္ေလာက္ လိုေသးတယ္” အဲဒါ စဥ္းစားရေအာင္ေလ။

“ဓာတ္ကိုယ္ႀကီးက ဓာတ္ခံေတြပါလာ”

ေယာ ဓီေရာ - နဂုိမူလ, ဓာတ္ခံရသျဖင့္၊ဘ၀ေနာက္ေႏွာင္း၊ ေကာင္းထက္ေကာင္း ဖို႔, လမ္းေၾကာင္းတီထြင္၊ အၾကင္သူေတာ္ စင္သည္၊-- “နဂုိမူလ, ဓာတ္ခံရသျဖင့္” လို႔ ဒါေလး စဥ္းစားရမယ္။

ဘုန္းႀကီးတို႔တစ္ေတြဟာ ဓာတ္ေတြ စုေပါင္းေနတဲ့ ခႏၶာကိုယ္၊ ဥပမာ-မ်က္လုံးမွာ စကၡဳဓာတ္ရွိတယ္။ နားထဲမွာ ေသာတဓာတ္ ေသာတပသာဒ ရွိတယ္။ ႏွာေခါင္းထဲမွာ ဃာနဓာတ္ ဃာနပသာဒ ရွိတယ္။ အဲဒီလို စသည္ျဖင့္ ဟဒယထဲမွာ မေနာ၀ိညာဏဓာတ္ စိတ္၀ိညာဥ္ေတြ ရွိတယ္။ ဒီျပင္ စိတ္၀ိညာဥ္မွ တစ္ပါး ေစတသိက္ဆိုတဲ့ တရားေတြ တခ်ဳိ႕ေသာ ႐ုပ္ေတြက ဓမၼဓာတ္၊ အားလုံး ခႏၶာကုိယ္ႀကီးဟာ ဓာတ္ေကာင္ႀကီး။

“ေယာ ဓီေရာ-နဂုိမူလ, ဓာတ္ခံရသျဖင့္” လို႔ ဆိုေတာ့ အဲဒီ ဓမၼဓာတ္ထဲက ဘုန္းႀကီးတို႔ ဓာတ္ခံေတြ ဘ၀သံသရာမွာ ဓာတ္ေကာင္ႀကီး အျဖစ္နဲ႔ လာခဲ့ရာက အဲဒီ ဓာတ္ခံပါလာတယ္။ မေကာင္းတဲ့သူက မေကာင္းတဲ့ ဓာတ္ခံပါလာ၊ ေကာင္းတဲ့သူက ေကာင္းတဲ့ဓာတ္ခံ ပါလာတယ္။ ဒါေလးကို ဘုန္းႀကီးတို႔ မယုံၾကည္ႏိုင္ၾကတဲ့ သူမ်ားအတြက္ ထပ္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားၾကအုန္းစုိ႔ရဲ႕။

“ဓာတ္ခံပါလာတာ မယုံဘူးလား”

ကေလးတစ္ေယာက္ ဖြားျမင္လာတယ္ဆိုေတာ့ ဒီမိ ဒီဖ အတူတူပဲ။ေသြးသားေတြျဖစ္ၿပီးေတာ့ ေပါက္ဖြားလာတဲ့ သားသမီး စိတ္ခ်င္းတူရဲ႕လား။ မတူပါဘူး၊ ေကာင္းၿပီ အရည္အခ်င္း၊ဉာဏ္ခ်င္း တူရဲ႕လား။မတူဘူး။ေကာင္းၿပီ။ လုံ႔လ၀ီရိယခ်င္း တူရဲ႕လား၊မတူဘူး။ ထားစမ္း ဒီတစ္မိ တစ္ဖထဲ ဆိုေပမယ့္ အခ်ိန္ခ်င္းက အႀကီးနဲ႔ အငယ္နဲ႔ အသက္နဲ႔ ဆိုတာေတြ ကြဲလို႔ မတူတာ ထင္ပါရဲ႕ လို႔ ဆိုေတာ့ အမႊာေမြး ေယာက်္ားေလး ႏွစ္ေယာက္၊မိန္းကေလး ႏွစ္ေယာက္ အမႊာေမြးတယ္။တူဖို႔ ေကာင္းတယ္။ မိေသြး ဖေသြး တစ္ေသြးထဲ။တကတဲ ေရွ႕ဆင့္ ေနာက္ဆင့္ ေမြးလာတယ္။တူဖို႔ ေကာင္း၊ ႐ုပ္ခ်င္းကေတာ့ ေသြးသားအေၾကာင္းေတြက အေထာက္ အပ့ံရေတာ့ ႐ုပ္ခ်င္းကေတာ့ အေတာ္တူတယ္၊ တစ္ခါတစ္ခါ ခြဲမရေအာင္ တူတယ္။ စိတ္ခ်င္း ဘယ့္ႏွယ္ေနတုန္း။မတူလိုက္တာ။ ဉာဏ္ခ်င္း ဘယ့္ႏွယ္ေနတုန္း။မတူလိုက္တာ။ လုံ႔လ၀ီရိယခ်င္း ဘယ့္ႏွယ္ေနတုန္း။ မတူလိုက္တာ၊ ေနာက္ေတာ့ အက်ဳိးေပးခ်င္ေကာ။ အို မတူလိုက္တာ။ေနာက္ဆုံး ေရာဂါဘယခ်င္းေကာ၊ အို မတူလိုက္တာ၊ ေသေတာ့ေကာ မတူလိုက္တာ။ ေၾသာ္ တစ္ ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ မတူတာ ေထာက္လို႔ရွိရင္ ဓာတ္ခံခ်င္း ကြဲလာၿပီ။

“တစ္ကန္႔စီ တစ္ကန္႔စီ စဥ္းစား”

“ေယာ ဓီေရာ - နဂုိမူလ, ဓာတ္ခံရ သျဖင့္၊ ဘ၀ေနာက္ေႏွာင္း, ေကာင္း ထက္ေကာင္းဖို႔၊ လမ္းေၾကာင္းတီထြင္, အၾကင္ပညာရွင္သည္” စဥ္းစားရမယ္။ဘုန္းႀကီးက မစဥ္းစားဘဲနဲ႔ နေမာ္နမဲ့ ႀကီးလာတဲ့သူေတြကို တယ္မေက်နပ္ဘူး။ စဥ္းစဥ္းစားစားနဲ႔ဆိုတဲ့ စကားကို ေျပာရအုံးမယ္။ ဒီဘုန္းႀကီးတို႔ဟာ တစ္ကန္႔စီ တစ္ကန္႔စီ စဥ္းစားတာဟာ အင္မတန္ ေကာင္းတယ္။

ဟိုဘက္ ဘ၀က တစ္ကန္႔၊ ယခုဘ၀က တစ္ကန္႔။ ေနာက္လာမယ့္ ဘ၀က တစ္ကန္႔။အဲဒီေတာ့ တစ္ကန္႔ တစ္ကန္႕မွာေလ အင္မတန္ ေကာင္းေအာင္ ႀကဳိးစားလိုက္လို႔ရွိရင္ျဖင့္ အို တစ္ခါထည္း တက္ၿပီးေတာ့ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ သြားျပန္ေရာ။ ဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးက ဒီဘ၀ကို တစ္ကန္႔လို႔ ယူထားတယ္။ဟိုလြန္ခဲ့တဲ့ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက တစ္ကန္႔၊ အဲဒီ ဓာတ္ခံေတြက ယခု ပါလာတယ္။ ငါ့မွာ ပါလာတယ္၊ ယခု အလွဴ႕ဒကာမွာ ရဟန္းအမမွာ ပါလာတယ္။ဟိုဘက္ ဘ၀က ဓာတ္ေတြဟာ ဒီအကန္႔ထဲ ပါလာ၊ဒီဘ၀ ဒီအကန္႔ထဲ ပါလာ၊ ဒါေလးကို ျမတ္စြာဘုရားက ဘယ္လိုမ်ား အမိန္႔ ရွိတုန္း။--

ကုသလာကုသလံ-ကုသုိလ္ အကုသိုလ္ျဖစ္တဲ့၊ ကမၼံ-ကမၼ ေစတနာသည္၊ ၀ိပါကာနံ-အက်ဳိး၀ိပါက္တို႔အား၊ ကမၼပစၥေယန-ကမၼပစၥယသတၱိျဖင့္၊ ပစၥေယာ-ေက်းဇူးျပဳသည္၊ ေဟာတိ-ျဖစ္၏ တဲ့။

“ကမၼသတိၱအရ ဓာတ္ခံပါလ်က္ရွိ”

ဟိုဘ၀က ကုသိုလ္ျပဳျပဳ၊အကုသုိလ္ျပဳျပဳ အဲဒီ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ကံက ဓာတ္ခံ အျဖစ္နဲ႔ ခႏၶာကုိယ္မွာ သတၱိက်န္ရစ္တယ္။ ဘာသတိၱလဲ ကမၼပစၥည္းသတၱိ က်န္ရစ္တယ္။ အဲဒီ ကမၼပစၥည္း သတၱိက သင့္ေတာ္တဲ့ အခ်ိန္က်ရင္ အက်ဳိးေပးပါေရာ။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီ ဓာတ္ခံေလးဟာ ျပန္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားရမယ္။ကိုယ့္ကိုယ္ကို ဒီအကန္႔ကေနၿပီးေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ဘ၀သံသရာကို မွန္းၾကည့္လို႔ ရွိရင္ ငါ ဘယ္လို ဓာတ္ခံ ပါလာသလဲ။ ငါ ဒီဘ၀ အက်ဳိးေပးတဲ့ မ်ဳိး႐ိုး ဘယ္လို ဓာတ္ခံေၾကာင့္၊ ဘယ္လို အမ်ဳိးအ႐ိုး လာေပးတယ္။ ငါ ဒီဘ၀မွာ ႐ုပ္အဆင္းက ဘယ္လိုကုသုိလ္ ဓာတ္ခံေၾကာင့္ ဘယ္လို ႐ုပ္အဆင္းမ်ဳိး လာေပးတယ္။

ငါ ဒီဘ၀မွာ စည္းစိမ္ ဥစၥာက ဘယ္လိုဓာတ္ခံေၾကာင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာ လာေပးတယ္၊ ဒါ ေလးေတြ ဒီကံနဲ႔ ကံရဲ႕ အက်ဳိးေပးပုံေတြ ၾကည့္ရင္ ငါဘယ္လို ဓာတ္ခံ ပါလာတယ္။

ငါ့ စိတ္ေန စိတ္ထားဟာေလ ဘယ္လို သေဘာရွိတယ္။ ေကာင္းတယ္၊မေကာင္းဘူး၊ ကိုယ့္ဟာကို အသိဆုံး။အဲဒီ သိတဲ့ဥစၥာေကာင္းလဲ ေရွးဘ၀က ဓာတ္ခံပဲ, မေကာင္းလဲ ေရွးဘ၀က ဓာတ္ခံပဲ။အဲဒီ ဓာတ္ခံဟာ ဒီအကန္႔ ေရာက္လာတယ္။ ဒီအကန္႔ ေရာက္လာေတာ့ ဒီအကန္႔ ေနာင္လာမယ့္ ဘ၀သံသရာ လွမ္းေမွ်ာ္လိုက္တဲ့ အခါက်ေတာ့ “ဟာ ဒီဘ၀ဓာတ္ေတြဟာ ေနာင္လာမယ့္ ဘ၀သံသရာေတြမွာ ဆက္အုံးမွာပါလား။ နိဗၺာန္မရမခ်င္း ဆက္အုံးမွာပါလား” ေဟာ ဒီလုိ သေဘာေပါက္ေတာ့ အို ဒီဘ၀မွာေလ သိပ္ေကာင္းေအာင္ ႀကဳိးစားခ်င္လာတဲ့စိတ္ ျဖစ္လာတယ္၊ အလြန္ ေကာင္းတယ္၊ အလြန္ ေကာင္းတယ္။ဒါ မစဥ္းစားလို႔ မျဖစ္ဘူး။

ေယာ ဓီေရာ-နဂိုမူလ, ဓာတ္ခံရသျဖင့္ ... ဒါက ဓာတ္ေကာင္းရလာလို႔ အသိဉာဏ္ေတြ ဘာေတြက ရွိလာလို႔၊မိေကာင္း ဖေကာင္းေတြက အဆုံးအမေတြ ေပးလာလို႔၊ ဆရာသမားေကာင္းေတြက ၫႊန္ျပလို႔, ဆုံးမလို႔၊ ကိုယ္ကလဲ လိုက္ နာလို႔, နားေထာင္လို႔ အဲဒီ ဓာတ္ေကာင္း ပါလာတာ။ ဓာတ္ေကာင္း ပါလာတာ။

ဓာတ္ေကာင္း ပါမလာတဲ့သူကို မိေကာင္း ဖေကာင္းက အဲဒီဓာတ္ေကာင္းပါဖို႔ ဆုံးမေပမယ့္ နားမေထာင္ေပါင္။ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းက ဆုံးမေပမယ့္ နားမေထာင္ေပါင္။ဒါ ဓာတ္ေကာင္း ပါမလာလို႔ သိပ္ေၾကာက္စရာေကာင္းတာ ဒီ ဓာတ္က- ေယာ ဓီေရာ-နဂိုမူလ, ဓာတ္ခံရသျဖင့္ ... ကိုင္း ဘုန္းႀကီးတို႔ ဓာတ္ေကာင္း အထိုက္အေလ်ာက္ ရၾကၿပီပဲ၊ ရလို႔ ဒီအေျခအေန ေရာက္ေနၾကၿပီ။ ဒါ လြန္ခဲ့တဲ့ ဘ၀ အကန္႔ကို ၾကည့္ရင္ အလြန္ အားရစရာ ေကာင္းတယ္။ “အို တို႔ အဆင့္ အတန္း မနိမ့္ေသာ ဘ၀မွာ စိတ္ေန စိတ္ထား မညံ့တဲ့ ပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္အျဖစ္နဲ႔ တို႔ ေရာက္ေနတယ္၊ ဒီအကန္႔မွာ ေရာက္ေနတယ္။ အေတာ္ အားရစရာ ေကာင္းပါလားလို႔” ကိုယ့္ကိုယ္ကို အင္မတန္ ေက်ေက်နပ္နပ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ လာမယ့္ဘ၀ကို ေမွ်ာ္လိုက္ရတယ္။

“ေယာ ဓီေရာ-နဂုိမူလ၊ ဓာတ္ခံရသျဖင့္, ဘ၀ေနာက္ေႏွာင္း၊ေကာင္းထက္ေကာင္းဖို႔၊ လမ္းေၾကာင္းတီထြင္, အၾကင္ပညာရွင္သည္”- ငါ ဒီဘ၀ ဒီအကန္႔က ႀကဳိးစားလို႔ရွိရင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ဒီထက္ ျမင့္သြားမယ္၊ ခံစားဖို႔လား မဟုတ္ဘူးေလ။ ဒီထက္ ဉာဏ္ေတြ ျမင့္သြားမယ္၊ ခံစားဖို႔လား မဟုတ္ဘူးေလ၊ လံု႔လ၀ီရိယေတြ ထက္သန္လာမယ္။ ဘာလုပ္ဖို႔လဲ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ မ်က္ေမွာက္ ျပဳဖို႔၊ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ မ်က္ေမွာက္ျပဳဖို႔၊ နိဗၺာနပစၥေယာ - နိဗၺာန္ရဲ႕ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ဖို႔။

“ေယာ ဓီေရာ-နဂုိမူလ, ဓာတ္ခံရသျဖင့္၊ ဘ၀ေနာက္ေႏွာင္း၊ေကာင္းထက္ေကာင္းဖို႔၊ လမ္းေၾကာင္းတီထြင္, အၾကင္ပညာရွင္သည္”- ဒါေလး ရပ္ၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးတို႔ တစ္ေတြ အခု တရား နာလာတဲ့ ဒကာတို႔တစ္ေတြအားလုံး တပည့္ဒကာမေတြအားလုံး စဥ္းစားရမယ္။

“ဓာတ္မက်ေအာင္ ႐ိုးေျဖာင့္ရမယ္။”
“ေ၀-စင္စစ္ဧကန္၊အမွန္စိတ္ထား၊႐ိုးေျဖာင့္ေသာအားျဖင့္၊
“အို မလြယ္လိုက္တာ၊
“ေ၀-စင္စစ္ဧကန္၊အမွန္စိတ္ထား၊႐ိုးေျဖာင့္ေသာအားျဖင့္၊
ကတညဴ-သူတစ္ပါးတို႔၊ျပဳထားအပ္ဖူး၊
ျမတ္ေက်းဇူးကို၊အထူးရွိသေရြ႕၊
သိေလ့ရွိသည္လည္းေကာင္း”။

အားလုံး လုပ္ရမယ့္ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာေတြဟာ ႐ိုး႐ိုး သားသား။စိတ္ေျဖာင္ေျဖာင့္ ပရိယာယ္ မပါဘူး။ဟန္ မဟုတ္ဘူး။ သူမ်ား အထင္ႀကီးေအာင္၊ဂုဏ္ရွိေအာင္၊ ခ်ီးမြမ္းခံရေအာင္၊နာမည္ေက်ာ္ေအာင္ ဒီလို မဟုတ္ဘူး။ ႐ိုး႐ိုးကေလး ကိုယ့္စိတ္ဓာတ္ကို ကိုယ္ျမႇင့္တင္ေနတာ။ ကိုယ့္ဓာတ္ကို ကိုယ္ေကာင္း သထက္ေကာင္းေအာင္ ျမႇင့္တင္ေနတာ။ ဒီဓာတ္ဟာ ဘယ္ထိ ေအာင္ သြားရမွာတုန္းလို႔ ဆိုေတာ့ မဂ္ဓာတ္၊ဖိုလ္ဓာတ္၊အရိယာဓာတ္၊ ရဟႏၲာဓာတ္ထိေအာင္ သြားရမွာ။ ဓာတ္ျမင့္သြားရေအာင္။

“ေ၀-စင္စစ္ဧကန္၊အမွန္စိတ္ထား၊႐ိုးေျဖာင့္ေသာအားျဖင့္” နည္းနည္းကေလး ေကာက္ေပးလိုက္စမ္း။
အို ဓာတ္ေတြကို လြဲလို႔၊ တကတဲ ဓာတ္မတိုးတဲ့ အျပင္ ဓာတ္မွားေတြ ျဖစ္ၿပီး ဓာတ္က်သြားမွာ။ မ႐ိုးလို႔ရွိရင္ ဓာတ္က်သြားမွာ။

ဘာ မ႐ိုးသလဲ၊ အလုပ္တစ္ခု လုပ္လို႔ရွိရင္ ဂုဏ္လိုခ်င္တယ္၊ အဲဒါ မ႐ိုးတာ။ ဂုဏ္လိုခ်င္တယ္ ဆိုတဲ့ ဥစၥာဟာ တရားကိုယ္က (ေလာဘ ပါလာတယ္၊) အဲဒီ ကတဲက ဓာတ္နည္းနည္း ညံ့သြားၿပီ။ အဲ ဘုန္ႀကီးက အခု တရား ေဟာေနတယ္။

တရားေဟာတဲ့ ဥစၥာ အို အရွင္ဘုရား - ဘယ္လို ညာလို စသည္ျဖင့္ နာမည္ လိုခ်င္တယ္ ဆိုရင္ ေလာဘ ပါလာတယ္။ အဲဒီ ေလာဘဟာ ဓာတ္က်သြားတယ္။အဲ ပရိယာယ္ မာယာနဲ႔ သူမ်ား အထင္ႀကီးေအာင္ ဟန္ပန္ေလသံနဲ႔ လုပ္ေန သေရြ႕ ဓာတ္ေတြက်ၿပီးေတာ့ “ေလာဘ” ျဖစ္တယ္။

ဒါ့ေၾကာင့္-“ေ၀-စင္စစ္ဧကန္, အမွန္စိတ္ထား၊ ႐ိုးေျဖာင့္ေသာအားျဖင့္”-နည္းနည္းမ်ား ဂုဏ္လိုခ်င္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ “ဟဲ့ နင္ ဂုဏ္ မလိုခ်င္နဲ႔။ကိုယ့္ဓာတ္ကို ျမႇင့္တင္ရမယ္။” နည္းနည္းေလးမ်ား နာမည္ ႀကီးခ်င္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ “အို နာမည္ မလိုခ်င္နဲ႔။ ကိုယ္က တကဲတဲ သူတစ္ပါးကို ေကာင္းစားေအာင္ လုပ္ေနတဲ့ ဥစၥာပဲ။

ဘာျပဳလို႔ ဒီၾကားထဲ နာမည္လိုခ်င္တဲ့ ေလာဘ ပါေနရသလဲ။ေမတၱာဓာတ္၊က႐ုဏာဓာတ္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ေနပါေစလား” ေဟာဒီလို ကိုယ့္ ဓာတ္ကေလး ကိုယ္ေလခ်ိန္ၿပီးေတာ့ စိတ္ဓာတ္ နာမ္ဓာတ္ ကေလးကို ခ်ိန္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္ရမယ္။ သြားတဲ့ ၊လာတဲ့၊ စားတဲ့၊ ေသာက္တဲ့အခါမွာလဲ ပရိယာယ္ မာယာ ဟန္ေတြ ပါသလားလို႔ ႐ုပ္ဓာတ္ကေလးကို ခ်ိန္ၾကည့္ရမယ္။ ကိုယ့္ကိုကို ခ်ိန္ၾကည့္ေနၾက ဆိုေတာ့ သူမ်ားကိုေလ ခ်ိန္ၾကည့္ရတာ သိပ္လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ နားလည္တာပဲ။သိတာပဲ။

“ေ၀-စင္စစ္ဧကန္၊အမွန္စိတ္ထား၊ ႐ိုးေျဖာင့္ေသာ အားျဖင့္”-- ေျဖာင့္ေျဖာင့္ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ႐ိုး႐ိုးေျဖာင့္ေျဖာင့္၊ အထက္လူႀကီးက ငါ့ကို အထင္ႀကီးေအာင္ ဒီလိုပါလားလို႔ရွိရင္ကို တကတဲ ေလာဘကေလးကေလ ဓာတ္ကို ႏွိမ္ၿပီးေတာ့ ဓာတ္ကို ဖ်က္ဖ်က္ပစ္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ မေက်နပ္စရာ ေကာင္းတာ။ ဒီ မ႐ိုးမေျဖာင့္တဲ့ ဥစၥာေတြဟာ မေျဖာင့္ဘူးဆိုလို႔ရွိရင္ မွားၿပီ။ လမ္းလြဲၿပီ။လမ္းလြဲတယ္ ဆိုကတဲက ဟို နိဗၺာနဓာတ္ကို ေရာက္ဖို႔ရာကို အပုံႀကီးခရီးေတြ ကြာသြားျပန္ၿပီ။ဒါ့ေၾကာင့္ ႐ိုး႐ိုးေျဖာင့္ေျဖာင့္ သြားမွ လမ္းေျဖာင့္ လို႔ မဂ္ဓာတ္၊ဖိုလ္ဓာတ္၊နိဗၺာနဓာတ္နဲ႔ ကပ္သြားမယ္။

✦“ပထမ သူေတာ္ေကာင္း ဂုဏ္အဂၤါ”✦

“ေယာဓီေရာ-နဂုိမူလ၊ဓာတ္ခံရသျဖင့္၊ဘ၀ေနာက္ေႏွာင္း၊ ေကာင္းထက္ ေကာင္းဖို႔၊လမ္းေၾကာင္းတီထြင္၊
အၾကင္ပညာရွင္သည္၊ ေ၀-စင္စစ္ဧကန္၊အမွန္စိတ္ထား၊ ႐ိုးေျဖာင့္ေသာအားျဖင့္၊ ကတညဴ-သူတစ္ပါးတို႔၊
ျပဳထားအပ္ဖူး, ျမတ္ေက်းဇူးကို၊အထူးရွိသေရြ႕၊ သိေလ့ရွိသည္လည္းေကာင္း”။

ေဟာ.. အဂၤါတစ္ပါး၊သူေတာ္ေကာင္း အဂၤါတစ္ပါး၊ သူ တစ္ပါးက ဘာျပဳဖူးတယ္။

ဥပမာ - တို႔ငယ္ငယ္တုန္းက မိဘမ်ားကေလ တို႔ကို ဘယ္လို ေစာင့္ေရွာက္ခဲ့လိမ့္မယ္။ ၾကည့္စမ္း ငါတို႔က ငါတို႔ သားသမီးကို ဘယ္လို ေစာင့္ေရွာက္တယ္။ဒီလို ဆိုရင္ ငါတို႔မိဘက ငါတို႔ကို ဘယ္လို ေစာင့္ေရွာက္ ခဲ့လိမ့္မယ္ေနာ္။ တို႔ ဘာမွ မသိခင္ လူမမယ္ကေလးဘ၀တုန္းက တို႔ အေဖ၊အေမမ်ားက ဘယ္လို ေစာင့္ေရွာက္ ခဲ့လိမ့္မယ္ေနာ္။တို႔ကို တို႔ဘိုး ဘြားမ်ားက တို႔ကို ခ်စ္တယ္လို႔ ဆိုတယ္ေနာ္။ တို႔ကို ဘယ္လုိ ခ်စ္ရွာလိမ့္မယ္ေနာ္၊ ဘယ္လို ယုယရွာလိမ့္မယ္ေနာ္။ အားလုံး ေလ ျပန္ၿပီးေတာ့ သိရ၊တို႔ဆရာသမားေတြကေလ
တို႔ကိုဘယ္လို ခ်ီးေျမႇာက္လိုက္လို႔, ဘယ္လို ေစာင့္ေရွာက္လိုက္လို႔ တို႔ ဒီအေျခအေန ေရာက္လာတယ္ေနာ္ သိရတယ္။

ဟိုနားဒီနား သြားရင္း လာရင္း မိတ္ေကာင္း၊ ေဆြေကာင္းေတြ ေတြ႕ျပန္လဲ “ေၾသာ္ သူကေလ တို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ရွာတယ္”  တကတဲ ေက်းဇူးကို သိလို႔။

ဒါ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာ၊သူေတာ္ေကာင္း လကၡဏာ။အဲဒီလို ေက်းဇူးမသိဘဲနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ ျပန္ၾကည့္လိုက္စမ္း၊ အို အေမ အေဖ ေက်းဇူး မတင္ႏိုင္ေပါင္။ဆရာသမား အို ေက်းဇူး မတင္ႏိုင္ေပါင္။ဘာ့ေၾကာင့္ ညာေၾကာင့္နဲ႔ သူတို႔က ေက်းဇူး မတင္စရာနဲ႔ ဆိုရင္ သူေတာ္ေကာင္းဆိုတဲ့ အျဖစ္မ်ဳိးက ေျပာင္းျပန္ ျပန္ၿပီးေတာ့ သြားျပန္တယ္။

✦“ဒုတိယသူေတာ္ေကာင္း ဂုဏ္အဂၤါ”✦

“ကတညဴ - သူတစ္ပါးတို႔၊ ျပဳထားအပ္ဖူး၊ျမတ္ေက်းဇူးကို၊ အထူး ရွိသေရြ႕၊သိေလ့ရွိသည္လည္းေကာင္း၊
ကတေ၀ဒီ-သူမ်ားျပဳအပ္၊ေက်းဇူးရပ္ကုိ၊တတ္သေရြ႕ မွတ္သေရြ႕၊ဆပ္ေလ့ရွိသည္ လည္းေကာင္း။”

ႏွစ္ခ်က္ေနာ္၊ ေက်းဇူးေတာ့ သိပါရဲ႕။ ေက်းဇူးဆပ္မယ့္အခ်ိန္ က်ေတာ့ တြန္႔တြန္႔ေနတယ္။ ဒါက ဓာတ္ညံ့လို႔၊ဓာတ္ညံ့လို႔။

ကိုယ့္ ကိုယ္ကို ကိုယ့္စိတ္ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ေနာ္။ ေက်းဇူးဆပ္ရမယ့္ အခ်ိန္က်ေတာ့ စိတ္က တြန္႔တြန္႔သြားတယ္။ႏွေျမာသလိုလို ပ်င္းသလိုလို အဲသလိုျဖစ္ေတာ့ ေက်းဇူးဆပ္ရမယ့္အခ်ိန္ သူ႔ ေက်းဇူးေတာင္မွ ေက်းဇူး မဆပ္ခ်င္သလိုလုိ။ အလကားပါ၊ဘယ့္ႏွယ္ ညာ့ႏွယ္ ေဟာဒီလို စိတ္ကလဲ ျဖစ္တယ္။ႏႈတ္ကလဲ ေျပာမိတတ္တယ္။

ဆိုပါေတာ့ ..မိဘေတြ ေက်းဇူးကို ကုိယ္က ျပန္ၿပီး ဆပ္ရမယ့္အခ်ိန္မွာ သြက္သြက္လက္လက္ ထက္ထက္ျမက္ျမက္ စိတ္ပါ လက္ပါ မဟုတ္တတ္ဘဲနဲ႔ “အို ဒီေလာက္ဆို ေတာ္ေရာေပါ့။အိုဒီလိုဆို ေတာ္ေရာေပါ့”
အဲသလို စသည္အားျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္တဲ့ ေနရာမွာေလ တြန္႔ၿပီးေတာ့ ေနၿပီဆိုရင္ သူေတာ္ေကာင္းဓာတ္
နည္းနည္း ညံ့ေနတာ၊ ဆရာသမားနဲ႔ စပ္လာလို႔ရွိရင္ ဆရာ သမားေက်းဇူးေတြ ငါ့မွာ ရွိတယ္။

အဲဒီ ေက်းဇူးေတြ ငါဆပ္ရမယ္ ဆိုရင္ ျပန္တြန္႔ေနတယ္။ ဆရာ့အလို တယ္မလိုက္ခ်င္ဘူး။ ဆရာ့ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ႐ိုေသေလးျမတ္စြာနဲ႔ က်ဳိးက်ဳိးႏြံႏြံ တယ္ၿပီး မေနခ်င္ဘူး။ဒါေတြေလ ကတေ၀ဒီဆိုတဲ့ ဂုဏ္အဂၤါ နည္းနည္းေလး ညံ့ၿပီး ဓာတ္ေရာ့သြားတာ။

✦“အေလာင္းေတာ္ ျခေသၤ့မင္း”✦

“ကတေ၀ဒီ-သူမ်ားျပဳအပ္၊ေက်းဇူးရပ္ကို၊တတ္သေရြ႕ မွတ္သေရြ႕၊ဆပ္ေလ့ရွိသည္လည္းေကာင္း။”
-ေရွးတုန္းက ဘုန္းႀကီးတို႔ ဘုရားအေလာင္းဟာ ျခေသၤ့မင္း ျဖစ္တယ္။တစ္ခါေတာ့ ေတာင္ေပၚက ေနၿပီး တစ္ဟုန္ထိုး ခုန္ၿပီး ဖမ္းလိုက္တာ အေကာင္ကို မဖမ္းမိဘဲနဲ႔ ၫႊန္ဗြက္ထဲ က်နစ္ပါေရာလား။ ျပန္ၿပီးေတာ့ ထဖို႔ရာ ေထာက္စရာ၊ကန္စရာ ဘာမွ မရွိေတာ့ အားကလဲပဲ ဘယ္ေလာက္ ႀကဳိးစားႀကဳိးစား ေထာက္စရာ မရွိေတာ့၊ သူခုန္ၿပီးေတာ့ ႐ုန္းမထြက္ႏိုင္ဘူး။ ရႊံ႕ၫြန္ထဲမွာ၊ အဲဒီအခါမွာ ေျမေခြး တစ္ေကာင္ဟာ မလွမ္းမကမ္း ေရာက္လာေတာ့ ေျခေသၤ့က လွမ္းေခၚတယ္။

“အသင္ေျမေခြး လာပါ၊လာစမ္းပါ” ဆုိေတာ့ ေျမေခြးက လာရွာတယ္။လာလို႔ အနားေရာက္ေတာ့ “ငါ့ကို ဗိုက္ေအာက္ကေနၿပီး မ-ေပးပါ, မ-ေပးလို႔ ရွိရင္ ငါ့အားနဲ႔ ငါ ႀကဳိးစားၿပီးေတာ့ ႐ုန္းပါ့မယ္” ဆိုေတာ့ ေျမေခြးက ေၾကာက္တယ္တဲ့။

“အရွင္သခင္ကို ကြၽန္ေတာ္ မ-ေပးရမွာဆိုေတာ့”  “ကိစၥမရွိပါဘူး, ငါ ေက်းဇူး သိတတ္ပါတယ္” ဆိုေတာ့ ေျမေခြးက နည္းနည္းရဲလာၿပီးေတာ့ အနားကပ္ၿပီး ဟို ရႊံ႕ကေလးေတြကို ယက္၊ အဲ ယက္ၿပီးေတာ့ အနားကပ္ၿပီး သူ႔ေခါင္းက ဗုိက္ေအာက္ ၀င္ေလာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ “ႀကဳိးစားလိုက္စမ္း သခင္” လို႔ ဆိုၿပီး အားေပးလိုက္တာ၊ ဟိုကလဲ လႊတ္႐ုန္းလိုက္တာ တစ္ခါထဲ လြတ္ထြက္လာခဲ့ေရာ။

ဟာ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္၊ ျခေသၤ့ကလဲ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာျဖစ္တယ္။ “အသင္ေျမေခြး အသာ ဒီနား ေနရစ္အုံး ဆိုၿပီးေတာ့ သူက တစ္ခါထဲ ဟို သမင္တို႔ ၊ဘာတို႔ လိုက္ရွာဖမ္းၿပီး ယူလာတယ္။

“စား မိတ္ေဆြ စား”။ ေျမေခြးက နည္းနည္းေလးေတာ့ ရြံ႕တြန္႔တြန္႔၊ “စား-စား” အမယ္ေလး ေက်းဇူးတင္လိုက္တာ၊ ေက်းဇူး သိတတ္လိုက္တာ “စား-စား။” ေနာက္ေတာ့ “လာ လိုက္ခဲ့၊ငါတို႔ေနတဲ့ ဂူထဲလိုက္ခဲ့”
ဆိုၿပီးေတာ့ ေခၚသြား။သူလဲ စားတယ္။ သူလဲ အားေတြဘာေတြ ရွိ၊ ေခၚသြားၿပီးေတာ့ “သင့္ရဲ႕ကေလး ေတြနဲ႔ သင့္ရဲ႕ မယားေခၚခဲ့။

တို႔နဲ႔ အတူတူေနရေအာင္” ဟာ ဒီေတာ့ ရဲလို႔ အတူတူေန။ဟို ေတာေကာင္ေတြ၊ ဘာေတြ ဖမ္းမိၿပီ ဆိုမွျဖင့္
“ဟာ စားၾက၊ ေျမေခြးရဲ႕ သား၊မယားပါ စားၾက” ၿပီးေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ကေလးေတြပါ၊ျခေသၤ့ပါ၊ ျခေသၤ့မပါ စားၾက။ဒီလိုနဲ႔ အေရး ပါလိုက္တာ။ အေရးပါေတာ့ ျခေသၤ့မက ၾကာေတာ့ တယ္မေက်နပ္ခ်င္ဘူး။

ဘယ့္ႏွယ္ ငါ့ ျခေသၤ့ဟာ အေရးပါလြန္းတယ္။ ဘာလဲ ညာလဲနဲ႔ စိတ္ထဲ မေက်မနပ္နဲ႔ ေတာင္ေတြး၊ ေျမာက္ေတြး ေတြးရာက ျခေသၤ့တို႔၊ေျမေခြးတို႔ အစာရွာသြားၾကၿပီဆို အတူတူ သြားၾက။ သြားၾကၿပီဆိုရင္ သူက ျခေသၤ့ကေလးေတြကို ေျပာတယ္၊ “ဟဲ့ ဟိုေျမေခြး ကေလးေတြကို နင္တို႔ တယ္ အဖက္မလုပ္နဲ႔။နည္းနည္းပါးပါး ႏွိပ္စက္” လို႔ အေမက ေျမႇာက္ေပးတယ္။

ျခေသၤ့ကေလးေတြက ေျမေခြးနဲ႔ အရင္က ေတာ္ေတာ္ခ်စ္တာ။အေမက ေျမႇာက္ေပးတာနဲ႔ နည္းနည္းကေလး သူတို႔က က်ယ္လာတယ္။ အဲ ေျမေခြးမကိုလဲ သူတို႔ နည္းနည္း ေစာ္ကားေမာ္ကား လုပ္လာ ၾကတယ္။

ဒီေတာ့ ျပန္လာတဲ့ အခါက်ေတာ့ သူတို႔ တိုင္ၾကတယ္ကိုး။“က်ဳပ္တို႔ကို ဒီလိုပဲ ႏွိပ္စက္တယ္ မေနခ်င္ေတာ့ဘူး။တျခားသြားၾကစုိ႔ရဲ႕” ဆိုေတာ့ ေျမေခြးက ျခေသၤ့ကို ေျပာတယ္။

“သခင္... ၾကာေတာ့ မုန္းလာတတ္တယ္။ ဒီလို ဒီလိုပဲ က်ဳပ္တို႔ အစာရွာ ထြက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ျခေသၤ့မနဲ႔ ကေလးေတြက က်ဳပ္ကေလးေတြနဲ႔ က်ဳပ္ရဲ႕ မိန္းမကို ႏွိပ္စက္သတဲ့” ဆိုေတာ့ ျခေသၤ့ကေလ ျခေသၤ့မကို ေျပာတယ္။

“ရွင္မ ဟို ဘယ္ေလာက္အခ်ိန္တုန္းက ငါ ဘယ္ႏွစ္ရက္ေလာက္ ျပန္မလာတာ မင္း မွတ္မိေသးသလား။”

“မွတ္မိတယ္” အဲဒီတုန္းကေလ ငါ ရႊံ႕ၫြန္ထဲ ကံြၽေနေတာ့ ေဟာဒီ ေျမေခြးက ငါ့ကို ဗိုက္ေအာက္ ကေနၿပီးေတာ့ မ-ထုတ္လို႔ ငါ အသက္ေဘး  ခ်မ္းသာရာ ရလာတယ္ကြယ္။ေက်းဇူးရွင္ေတြကို မင္း မႏွိပ္စက္ပါနဲ႔” လို႔ အဲဒီလို ေျပာေတာ့မွ ျခေသၤ့မလဲ သေဘာ ေပါက္ၿပီးေတာ့ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ျပန္ၿပီးေတာ့ ေနၾကတယ္။သားစဥ္ ေျမးဆက္ ခုနစ္ဆက္လုံးလုံး အခ်စ္မပ်က္ၾကဘူးတဲ့။

“ေယာ ဓီေရာ-နဂုိမူလ၊ဓာတ္ခံရသျဖင့္၊ ဘ၀ေနာက္ေႏွာင္း၊ေကာင္းထက္ေကာင္းဖို႔။
လမ္းေၾကာင္းတီထြင္၊အၾကင္ပညာရွင္သည္။

“ဓာတ္ခံေကာင္းတာမွ တန္ဖိုးရွိ” ၾကည့္စမ္း - အေလာင္းေတာ္ ျခေသၤ့မင္းဟာ ဓာတ္ခံရလာလို႔ ေက်းဇူးသိ တတ္လိုက္တာ။ သိတာမွ အို တစ္ခါ ထဲ တကတဲ အစာေတြ ေကြၽးးေမြးလိုက္၊ ဒီလိုတင္ မဟုတ္ဘူး။
ဟို အသက္ထက္ဆုံး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ေန။ ေနာက္ သားစဥ္ေျမးဆက္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ေနရစ္ဖို႔ရန္ ေျပာျပ။အဲဒီလို ဓာတ္ခံေကာင္းတာေတြ ဘုန္းႀကီးက အားရတာ, အားရတာ။ဒီဓာတ္ခံက မပ်က္ဘူး။ ဒီေကာင္းတဲ့ ဓာတ္ခံက မပ်က္ဘူး။ ခဏပန္းကေလး ပစၥည္းဥစၥာ ေပါလုိ႔။ ခဏပန္းကေလး အမ်ဳိးအေဆြ တင့္တယ္လို႔။ ခဏပန္း ကေလး ႐ုပ္အဆင္းလွလို႔ ဒါ အသုံးမက်ပါဘူး။

မၾကာခင္ ဒီဘ၀ကေလး ေက်ာ္လြန္ၿပီး ဟိုတစ္ကန္႔ ေရာက္သြားၾကတာပဲ။ဒါဟာ ဘာမွ အားမကိုးေလာက္ဘူး။ ဘာမွလဲ အထင္မႀကီးေလာက္ဘူး။ ဘာမွလဲ ဒီလိုပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးကို ကိုယ္က အေရးႀကီးတယ္ လို႔ မယူေလာက္ဘူး။အမွန္ကေတာ့ အဲဒီ ဓာတ္ခံကေလး ဘုန္းႀကီးက သေဘာက်တယ္ကိုး။ ။

“ေယာ ဓီေရာ - နဂုိမူလ, ဓာတ္ခံရသျဖင့္”- အဲဒီဓာတ္ခံက ဘ၀ထဲ ေပ်ာက္ေပ်ာက္ မသြားတာ ဘုန္းႀကီးက ႀကဳိက္လြန္းလို႔ ၾကည့္စမ္းေလ။

ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က “သဗၺညဳတဉာဏ္ ရပါလို၏”  လို႔ ဆုေတာင္းလာတာ ဓာတ္ခံမပ်က္လို႔ ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမ႓ာတစ္သိန္း ျပည့္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဘုရားျဖစ္လာတယ္။

အရွင္သာရိပုတၱရာက “ဉာဏ္ပညာ ႀကီးရပါလို႔ရဲ႕”လို႔ ဆုေတာင္းၿပီးေတာ့ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ ျပဳလာ၊
ဘ၀တိုင္း ဉာဏ္ပညာႀကီးခ်င္တယ္၊ ႀကီးခ်င္တယ္ဆိုတဲ့ ဓာတ္ခံပါလာ။ ဒီေတာ့ အရွင္သာရိပုတၱရာက တစ္သေခ်ၤနဲ႔ ကမ႓ာတစ္သိန္း ျပည့္ေတာ့ ေဟာ ဧတဒဂ္ရ ပညာရွင္ႀကီးျဖစ္ၿပီးေတာ့ လာခဲ့ရ။ ဘုန္းႀကီးက ဒါပဲ သေဘာက်တယ္။

ခဏပန္း ပစၥည္းဥစၥာေပါတာလဲ ေတာ္ပါတယ္ေလ။ ဒါက ခဏ ပန္း ေပါသလား ဘာလားေတာ့  မသိဘူးေပါ့။ခဏပန္း အမ်ဳိးအေဆြျမတ္တာလဲ ဒါလဲ တစ္ကန္႔ပဲ၊ ဘာၾကာတာ လိုက္လို႔။ ခဏပန္း ႐ုပ္အဆင္းလွတာလဲ အို ဒါလဲ တစ္ကန္႔ပဲ။ဘာၾကာတာ လိုက္လို႔။

အမွန္တန္ဖိုးရွိတာက သူ႔ရဲ႕ဓာတ္ခံကေလး ေကာင္းေနတာေလးပဲ။ အဲဒါဟာျဖင့္ တစ္ဘ၀လဲ မက၊ ႏွစ္ဘ၀လဲ မက၊ပရိနိဗၺာန္စံတဲ့ ဘ၀တိုင္ေအာင္ ဒီဓာတ္ခံေကာင္းကေလးက လိုက္သြားမွာ ျဖစ္ေတာ့
အဲဒါ ဘုန္းႀကီးက တယ္ေက်နပ္တယ္။ တယ္ ၀မ္းသာအားရျဖစ္တယ္။ ဒီသူ႔အေပၚမွာေတာ့ တယ္သေဘာက်တယ္။ အဲဒီ ဓာတ္ခံေကာင္းတယ္၊မေကာင္းဘူး၊ ဘ၀သံသရာ လိုက္မယ္ မလိုက္ဘူးဆိုတဲ့ ဒီအဂၤါေတြ
ေလွ်ာက္ၾကည့္ပါ။

သူမ်ား ေက်းဇူးကို သိတတ္သလား။ သူမ်ားေက်းဇူးကို ဆပ္ရမယ့္ အခ်ိန္က်ေတာ့  ေရွာေရွာရွဴရွဴ ဆပ္ရဲ႕လား။အဲဒါေတြ ၾကည့္ပါ။

“တတိယသူေတာ္ေကာင္း ဂုဏ္အဂၤါ”

“ကတညဴ - သူတစ္ပါးတို႔ ျပဳထားအပ္ဖူး၊ျမတ္ေက်းဇူးကို၊ အထူးရွိသေရြ႕၊သိေလ့ရွိသည္လည္းေကာင္း၊
ကတေ၀ဒီ-သူမ်ားျပဳအပ္, ေက်းဇူးရပ္ကုိ၊ တတ္သေရြ႕ မွတ္သေရြ႕၊ဆပ္ေလ့ရွိသည္လည္းေကာင္း၊
ကလ်ာဏမိေတၱာ-မိေကာင္းဖေကာင္း၊ဆရာေကာင္းႏွင့္၊ ေဖာ္ေပါင္းအတိ၊မိတ္ေကာင္းရွိသည္လည္းေကာင္း၊”

ေလာက ေပါင္းသင္းဆက္ဆံၾကေပမယ္လို႔ ဓာတ္တူခ်င္းမွသာ ေပါင္းလို႔ ေကာင္းတာ။ လူေကာင္း လူေကာင္းခ်င္း ေပါင္းလို႔ တယ္ေကာင္း။ လူမေကာင္း၊ လူ မေကာင္းခ်င္း ေပါင္းျပန္ေတာ့လဲ တစ္ခါတစ္ခါ တယ္ေကာင္းတယ္။

တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ မေကာင္းသည္အားေလ်ာ္စြာ တယ္ေၾကာက္စရာ ေကာင္း၊ လူေကာင္း လူေကာင္းခ်င္း
သူေတာ္ေကာင္း သူေတာ္ေကာင္းခ်င္း၊ “သူေတာ္ခ်င္းခ်င္း, သတင္းေလြ႕ ေလြ႕”  ဆိုတာလို၊ တယ္ေပါင္းလို႔ သင္းလို႔ ေျပာလို႔ ဆိုလို႔ ေကာင္း တယ္။

“ကလ်ာဏမိေတၱာ-မိေကာင္းဖေကာင္း၊ ဆရာေကာင္းႏွင့္”-ဒါ ကံေကာင္းမွ ရတာ။ ဓာတ္ခံေကာင္းတဲ့သူေတြ ကံေကာင္းလာတဲ့  လူေတြမွ အေမေကာင္း အေဖေကာင္းႏွင့္ ေတြ႕တာ။ ဓာတ္ခံေကာင္းလာတဲ့၊ကံေကာင္းလာတဲ့သူမွ ဆရာေကာင္းနဲ႔ ေတြ႕တာ၊သမားေကာင္းနဲ႔ ေတြ႕တာ။

“ကလ်ာဏမိေတၱာ-မိေကာင္းဖေကာင္း၊ဆရာေကာင္းႏွင့္၊ ေဖာ္ေပါင္းအတိ, မိတ္ေကာင္းရွိသည္ လည္းေကာင္း။”

အေပါင္းကလဲ တယ္ေကာင္း၊ ႏို႔တကတဲ ၾကည့္ရွဳမယ့္သူနဲ႔ မ, စမယ့္သူနဲ႔ လမ္းေကာင္းၫႊန္ျပမယ့္သူနဲ႔
အားေပးမယ့္သူနဲ႔ တယ္ေကာင္း၊ ဆရာသမားေတြ ၾကည့္လိုက္ေတာ့လဲ ပညာသင္ခ်ိန္ ပညာသင္ေပးတဲ့
ဆရာက ေကာင္း။

အမိအဖေတြ ၾကည့္လိုက္ေတာ့လဲ အမိအဖေတြက သိကၡာရွိရွိနဲ႔၊အမိအဖေတြက အားကိုးစရာ
ေကာင္းလိုက္တာ။
ပစၥည္းဥစၥာနဲ႔၊သိကၡာနဲ႔၊ ေျပာဆိုဆုံးမလို႔။
အဲဒါကိုက ေရွးကံ ေကာင္းမွ, ဓာတ္ခံေကာင္းမွ
အေကာင္းေတြ႕တာ။
ဒါ့ေၾကာင့္ ေဆြေကာင္း မ်ဳိးေကာင္းေတြ ေတြ႕ၾကလို႔ရွိရင္
၀မ္းသာစရာ။“ေၾသာ္ ငါ့ဘ၀ ဟိုဘက္အကန္႔ေတြက
ငါ မညံ့ခဲ့လို႔ ဒီအကန္႔မွာ မိေကာင္း ဖေကာင္းနဲ႔
ေတြ႕ရတယ္။ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းနဲ႔ ေတြ႕ရတယ္။
၀မ္းသာစရာ၊ ဟိုဘက္ အကန္႔ေတြက ငါ မညံ့ခဲ့လို႔
ဒီအကန္႔ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းနဲ႔ ေတြ႕ရ၊
သူေတာ္ေကာင္း အေပါင္းအေဖာ္ေတြနဲ႔
ေတြ႕ျပန္လဲ ၀မ္းသာစရာ”။

“ကလ်ာဏမိေတၱာ-မိေကာင္းဖေကာင္း၊
ဆရာေကာင္းႏွင့္၊ေဖာ္ေပါင္းအတိ၊မိတ္ေကာင္းရွိသည္
လည္းေကာင္း”-ဒါ ဂုဏ္အဂၤါ တစ္ခု၊ဓာတ္ခံေကာင္းတဲ့
သူေတာ္ေကာင္းရဲ႕ လကၡဏာတစ္ခု။

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
“စတုတၳသူေတာ္ေကာင္း ဂုဏ္အဂၤါ”
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
“ဒဠႇဘတၱိ- ထိုမိတ္ေကာင္းလည္း၊အသည္းစြဲမွ်၊
အျမဲမျပတ္, ဆည္းကပ္ေလ့ ရွိသည္လည္းေကာင္း”-
မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းနဲ႔ ေတြ႕ပါရဲ႕။
ေပါ့ေပါ့ဆဆ၊ဒီလိုဆိုရင္ ဒီဂုဏ္အဂၤါ ညံ့တာပဲ။
ဆရာေကာင္း၊မိေကာင္းဖေကာင္းနဲ႔ ေတြ႕ပါရဲ႕။
ေပါ့ေပါ့ဆဆ၊ဘာမွ မိေကာင္းဖေကာင္းမွန္း မသိဘူး။
ဘာမွ အေဖာ္အေပါင္းေကာင္းမွန္း မသိဘူး။
အဲဒီလို မသိေတာ့ သူ ခြာၿပီးေတာ့ ေတာ္တဲ့ေနရာ
သြား, ေတာ္သလိုေန၊ေျပာတာ နားမေထာင္။
အဲဒီလို ဆိုလို႔ရွိရင္လဲ သူဟာ သူေတာ္ေကာင္း
လကၡဏာ ပ်က္တယ္။

သူေတာ္ေကာင္းဆိုတဲ့ ဥစၥာ မိေကာင္းဖေကာင္း၊
ဆရာေကာင္း သမားေကာင္း မိတ္ေကာင္း၊
ေဆြေကာင္းေတြကို ခိုင္ခိုင္ ျမဲျမဲ မကြဲမကြာ
ဆက္ဆံရတယ္။

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
“ပၪၥမသူေတာ္ေကာင္း ဂုဏ္အဂၤါ”
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
“ ဒဠႇဘတၱိ - ထိုမိတ္ေကာင္းလဲ၊အသည္းစြဲမွ်၊
အျမဲမျပတ္၊ ဆည္းကပ္ေလ့ရွိသည္။
ဟုတြာ-ျဖစ္၍၊ ဒုကၡိတႆ -မိမိမ်က္ေမွာက္၊
ဒုကၡေရာက္သျဖင့္၊ပံ့ေထာက္မဲ့မူ၊ဆင္းရဲသူ၏၊”-

ကိုယ့္မ်က္စိေအာက္၊ဒုကၡေရာက္ေန၊ဘယ္လိုလုပ္မလဲ။
“ကိစၥံ-စားေသာက္ေနေရး၊ေဆး၀ါးေပး၍၊လုပ္ေကြၽးသမႈ၊
ကိစၥစုကုိ၊ သကၠစၥံ ကေရာတိ-ကိုယ္ခ်င္းစာနာ၊
သနားညႇာ၍၊မ်ားစြာပုံေသ၊ျပဳတတ္ေပ၏။”-

ဒါက အေရးႀကီး၊ ဒါေလးက ဓာတ္ခံေကာင္းတယ္၊
မေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ ဥစၥာ အေရးႀကီးတယ္။
ဓာတ္ခံ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းတယ္၊
မေကာင္းတယ္ဆိုတာလဲ အေရးႀကီးတယ္။
“ဒုကၡိတႆ-မိမိမ်က္ေမွာက္၊ဒုကၡေရာက္သျဖင့္၊
ပံ့ေထာက္မဲ့မူ၊ဆင္းရဲသူ၏”တဲ့။

ကိုယ့္မ်က္စိေအာက္ ဒုကၡေရာက္ေနရင္ ခ်က္ခ်င္းကူ၊
ခ်က္ခ်င္း ျပဳစု၊ခ်က္ခ်င္း ကူညီပါ။ဒီေတာ့
ဒီကိစၥေလးဟာေလ တယ္ၿပီးေတာ့ က်ယ္၀န္းတယ္။
ဥပမာ-ခရီးသြားတယ္၊ တစ္ေယာက္ ဒုကၡေရာက္ေန၊
ကိုယ္က ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ သြားဆိုပါေတာ့။
လွည္းေပါ့နဲ႔ ေတာရြာမွာ သြား။တစ္ေယာက္က
လွည္း မရွိဘူး။ေျခလ်င္ သြားတယ္။
လွည္းကလဲ ႏြားမ်ားလဲ နည္းနည္း ေပါ့ပါေသးရဲ႕။
ႏြားဘက္လဲ ၾကည့္လိုက္ရမယ္။
ဟို ေျခလ်င္သြားတဲ့ လူလဲ ၾကည့္လိုက္ရမယ္။
သူ႔တင္တဲ့အတြက္ ႏြားေတြ မနည္း႐ုန္း
ေနရမွာျဖင့္လဲ ႏြားေတြ မသနားရာက်မယ္။
တစ္ခါ ႏြားက ေပါေပါ့ပါးပါး ရွိရက္သားနဲ႔
သူ႔ကို “လာပါ လာပါဗ်ာ၊ လွည္းေပၚမွာ”
ဒီလို မေခၚျပန္လို႔ရွိရင္လဲ သူ႔ကို မေစာင့္ေရွာက္ရာ
က်မယ္။တစ္ခါ ဘုမသိ ဘမသိနဲ႔ ဒီလူ႔ ေခၚမိလို႔မို႔
တကတဲ လွည္းေပၚက်မွ ဓားျပတိုက္ သြားရင္လဲပဲ
အခက္။ဒီလို စဥ္းစားစရာက ရွိတယ္။

“ဒုကၡိတႆ-မိမိမ်က္ေမွာက္၊ဒုကၡေရာက္သျဖင့္၊
ပံ့ေထာက္ မဲ့မူ၊ဆင္းရဲသူ၏။”-
ဒီေတာ့ တယ္ နယ္က်ယ္တယ္။မီးရထားေပၚမွာ
အမ်ားစီးတဲ့ တြဲေပၚမွာ စီး၊ ကိုယ္က ေနရာေလး
ေကာင္းေကာင္းရ။ကိုယ့္ ေနရာေလး နည္းနည္းေလးမ်ား
က်ယ္ေနတဲ့အခါ နည္းနည္းေလး က်ဳံ႕ မေပးခ်င္ဘူး။
ဒါ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာ သိပ္ပ်က္တာပဲ။
ဟာ ကိုယ့္ေနရာေလး နည္းနည္းေလး ရွိပါေသးရဲ႕။
ဟိုလူေတြ သိပ္ၾကပ္၊ “နည္းနည္း ဒီတိုးပါဗ်ာ၊
ဒီလာတာေပါ့ဗ်ာ၊ ေဟာ ဒီနား နည္းနည္းေလးေတာ့
ရပါေသးရဲ႕”။ေဟာ ဒီလိုဆိုေတာ့
သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာ ျဖစ္သြားျပန္ေရာ။

တစ္ခါ ကိုယ့္ရပ္ ကိုယ့္ရြာ ကိုယ့္အိမ္ အနီးအပါးမွာ
ဘယ္သူျဖင့္ သိပ္ဆင္းရဲတယ္။အဖိုးႀကီး အဖြားႀကီး
ျဖစ္ေနတယ္၊ ဆင္းရဲတယ္။
ကိုယ္ကလဲ နည္းနည္း ေပးႏိုင္ကမ္းႏိုင္တယ္။
ေဟာ နည္းနည္းပါးပါး ေပးကမ္းလို႔၊ေထာက္ပံ့လို႔၊
ဒီလိုဆိုေတာ့ သူ ေတာ္ေကာင္းလကၡဏာ ရွိျပန္ေရာ။
ကိုယ့္က ေပးႏိုင္ကမ္းႏိုင္ေတာ့ အရွိသားပဲ။
ဘာမွ ေပးျခင္းကမ္းျခင္း မရွိဘူးဆိုေတာ့ ေဟာ
သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာ ပ်က္သြားျပန္ေရာ။
မရွိဆင္းရဲတဲ့ သူကပါလာ၊ အဲ သူမက်န္းမမာ
ေရာဂါေတြ ျဖစ္ေန။ကိုယ့္ေဆး၀ါးလဲ အရွိသားနဲ႔၊
တတ္လဲတတ္ႏိုင္သားနဲ႔ အဲဒါ မကုဘူးဆိုျပန္ရင္
သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာ ပ်က္သြားျပန္ေရာ။

တစ္ခါ မရွိဆင္းရဲတဲ့ သူတဲ့၊ေဆး၀ါး သူ႔ခမ်ာ
မစားရလို႔တဲ့၊အို ဒီလိုဆိုရင္ ကိုယ့္ ေဆး၀ါး ရွိသားပဲ
ဆိုၿပီးေတာ့ ျပဳစုလို႔၊ေဆး၀ါးေပးလို႔၊ေဟာသလို ဆိုေတာ့
သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာ ျဖစ္သြားျပန္ေရာ။

-【မဟာဂႏၶာရံု ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ】

-【အရွင္သုဝီရ @ U Thu Mukha - မဟာဂႏၶာ႐ုံ】


1 comment: